Confidenţialitate

Explicația CCR pentru acceptarea pensiilor speciale ale primarilor, deși în 2016 le-a respins de două ori

Curtea Constituțională precizează, după ce a decis că OUG 57 privind Codul administrativ e constituţională, că sesizarea nu a vizat constituționalitatea articolului privind indemnizaţia pentru limită de vârstă pentru primar, viceprimar, preşedinte şi vicepreşedinte de consilii județene.

Curtea Constituțională arată că a fost sesizată direct de Avocatul Poporului cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ.

„La soluționarea acestei cauze, Curtea Constituțională s-a pronunțat în limitele sesizării, iar aceasta a vizat, în principal, motive de neconstituționalitate extrinsecă. Curtea nu a fost sesizată și, deci, nu s-a pronunțat asupra constituționalității art. 210 – Indemnizaţia pentru limită de vârstă pentru primar, viceprimar, preşedinte al consiliului judeţean şi vicepreşedinte al consiliului judeţean din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ”, susține Curtea Constituțională.

Miercuri, Curtea Constituţională a decis că OUG 57 este constituţională.

La 28 august 2019, Avocatul Poporului – Renate Weber a sesizat Curtea Constituţională cu privire la ordonanţa de urgenţă a Guvernului pe Codul Administrativ.

Avocatul Poporului consideră că modificarea Codului administrativ prin ordonanţă de urgenţă nu se justifică.

„În urma analizării actului normativ, Avocatul Poporului a constatat, între altele, că în cuprinsul ordonanţei sunt reglementate o serie de aspecte care nu au legătură şi nu sunt nici interdependente cu motivele invocate de Guvern în susţinerea urgenţei şi situaţiei extraordinare care motivează adoptarea unei asemenea ordonanţe. Avocatul Poporului consideră că maniera aleasă pentru soluţionarea situaţiei administraţiei publice centrale şi locale din România nu este adecvată, întrucât mecanismul legislativ al ordonanţei de urgenţă prezintă un regim aparte, care ar trebui să fie folosit în situaţii extraordinare, urgente şi a căror reglementare nu poate fi amânată”, se arăta într-un comunicat de atunci al Avocatului Poporului.

Un alt motiv de neconstituţionalitate viza articolul 109 referitor la răspunderea membrilor Guvernului şi articolul 111 privind controlul parlamentar al activităţii Guvernului.

Avocatul Poporului mai transmitea că ordonanţa de urgenţă privind Codul administrativ contravine Constituţiei şi afectează regimul instituţiilor fundamentale ale statului, în speţă Guvernul.