Este sfatul venit de la Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar, instituția la care poate apela orice persoană care are probleme cu creditele. Amânarea va aduce costuri suplimentare, avertizează specialiştii centrului.
Clienţii care au accesat credite ar trebui în primul rând să negocieze cu banca noi condiţii şi abia în ultimă instanţă să apeleze la amânarea plăţii ratelor, dacă au dificultăţi financiare, transmite Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar.
În schimb, consumatorii sunt îndemnaţi să se adreseze băncilor, IFN-urilor și Centrului de Soluționare Alternativă dacă întâmpină dificultăţi financiare pentru a găsi soluţii personalizate .
Consumatorii din orice judeţ al ţării pot trimite cereri către centru printr-un formular online disponibil pe site-ul instituției.
Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere-negociere, este desemnat un conciliator.
Totul se rezolvă amiabil, iar înţelegerea părţilor are puterea unei hotărâri în instanţă.
În prima jumătate a anului, numărul de negocieri dintre consumatori şi bănci a crescut cu aproximativ 40% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Reducerea ratelor, trecerea de la indicele ROBOR la IRCC, precum și încheierea proceselor din instanţă s-au numărat între dosarele negociate.
Foto: Shutterstock
Citește și: Start-Up Nation, la a treia ediție. Programul va avea un alt pilot destinat românilor din diaspora