Experții în educație consideră că renunțarea la teze este o consecință a faptului că predarea online s-a făcut mai mult de formă, fără ca elevii să acumuleze prea multe informații. George Roman este director de programe în cadrul Salvați Copiii România și nu este de acord cu renunțarea la teze:
„Nu este o idee bună, dimpotrivă, ar trebui să se facă o analiză riguroasă cu privire la pierderile pe care le-a înregistrat sistemul educațional. Toate cercetările au arătat că și părinții și cadrele didactice și elevii, mai mult de jumătate dintre ei au declarat că nu au învățat mai nimic atunci când orele se derulau online. Este un capac pus sistemului educațional, în felul ăsta ștergem cu buretele un an școlar, învățăm ce se mai poate.”
Reprezentantul Salvați Copiii mai spune că trecerea tuturor școlilor în scenariul roșu este o greșeală. Până acum, tabletele au ajuns la doar un sfert dintre cei 250.000 de copii care nu au niciun dispozitiv de pe care să urmărească lecțiile online:
„Nu este absolut deloc normal să închizi școlile, mai ales în școlile unde nu ai infectări. De fapt, aplicarea necondiționată a scenariului roșu la toate școlile este o greșeală. Guvernul ar fi trebuit să aibă în vedere menținerea școlilor deschise, măcar în ciclul primar sau în gimnaziu, așa cum au făcut toate statele europene.”