Fluidizarea traficului și turismul sunt două domenii în care primăriile din București și Madrid vor colabora în perioada următoare, după ce Gabriela Firea a vizitat Madridul – făcând furori printr-un discurs în spaniolă, iar omoloaga sa, Manuela Carmena Castrillo i-a întors gestul săptămâna aceasta.
Cele două primării vor forma grupuri comune de lucru pentru dezvoltarea unor proiecte în domeniul mobilității urbane și în turism.
Madridul a investit în ultimii ani în autobuze noi și mai puțin poluante. Iar de la sfârșitul acestei luni va pune în aplicare o măsură controversată: nu se va mai putea circula cu viteze mai mari de 30km/h în oraș, nici pe timp de zi, nici pe timp de noapte.
În paralel, Primăria Spaniei a acordat ajutoare taximetriștilor, ca să-și cumpere mașini nepoluante. „Cred că este nevoie de măsuri dure, că să reducem gradul de poluare în marile orașe “- a spus primarul Madridului, Manuela Carmena Castrillo, la întâlnirea cu Gabriela Firea.
Și Bucureștiul face eforturi. 400 de autobuze noi euro 6, au fost cumpărate. Însă, capitala României este – potrivit unui studiu realizat de o companie care produce aparate de navigaţie – cel mai aglomerat oraş din Europa, iar şoferii pierd în trafic, în fiecare an, peste 200 de ore.
Foto: Primăria Generală a Capitalei