Confidenţialitate

Evaluare Națională 2024. Ce subiecte au avut de rezolvat elevii de clasa a VIII-a la proba la Limba și literatura română și cum li s-au părut acestea | AUDIO

Elevii de clasa VIII-a au susținut azi prima probă a Evaluării Naționale: cea la Limba și literatura română. Au avut de rezolvat mai multe cerințe pe baza a două texte din „Cireșarii” de Constantin Chiriță și „Portret” de Cella Delavrancea. La Subiectul al II-lea, li s-a cerut să-l caracterizeze pe personajul Tic din „Cireșarii”. Elevii au mai avut de argumentat în 50-100 de cuvinte dacă ei consideră că e plăcut să își petreacă vacanțele în compania prietenilor.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

La primul subiect, notat cu cel mai mare punctaj – 70 de puncte –  elevii de clasa a VIII-a au avut de răspuns la mai multe întrebări de tip grilă, dar și de redactat anumite texte pe baza unor fragmente din Cireșarii de Constantin Chiriță și Portret de Cella Delavrancea.

Elevii au fost întrebați, de exemplu, dacă Țombi din „Cireșarii” este numele unei păduri, al unei peșteri, al unui câine sau al unui joc.  Au avut de asemenea, de bifat dacă un enunț care are legătură cu textul dat este adevărat sau fals. Absolvenților de clasa VIII-a li s-a mai cerut să identifice două figuri de stil dintr-un anumit fragment și să argumenteze, în 50-100 de cuvinte dacă li se pare plăcut să își petreacă vacanțele în compania prietenilor.

Cum li s-au părut unor elevi din Arad subiectele: „Am avut emoții, normal. A picat ce nu mă așteptam”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Li s-a mai cerut să identifice două figuri de stil dintr-un anumit fragment și să argumenteze, în 50-100 de cuvinte dacă li se pare plăcut să își petreacă vacanțele în compania prietenilor.

„Eu mă așteptam să pice caracterizare”, a spus o elevă.

„Eu nu, eu nu mă așteptam. Eu voiam și mă așteptam să pice mesaj”, a precizat o altă elevă.

Un alt elev a spus că, în ciuda unor mici probleme la subiectul II, în cele din urmă s-a descurcat.

„Astăzi am dat examen la proba de Limba și literatura română. În mare parte n-a fost foarte greu, am întâmpinat unele probleme la subiectul II, la caracterizare, cu greu am reușit să mă încadrez la numărul de cuvinte, dar m-am descurcat până la urmă”, a spus elevul.

Elevă de clasa a VIII-a: „Am avut un șoc, după aceea m-am liniștit și a fost chiar ok subiectul”

„Chiar destul de ușor. Mă așteptam la ceva mai greu”, a spus o altă elevă din Arad.

„Am avut emoții, normal. A picat ce nu mă așteptam. Am avut un șoc, după aceea m-am liniștit și a fost chiar ok subiectul”, a povestit o alta.

„La texte a fost foarte ciudat, dar, în rest, exercițiile ușoare”, a precizat o altă elevă de clasa a VIII-a.

La Subiectul al II-lea notat cu 20 de puncte, li s-a cerut să-l caracterizeze în 150 de cuvinte pe personajul Tic din Cireșarii.

De asemenea, li s-a solicitat să asocieze fragmentul din Cireșarii cu un alt text literar studiat la clasă sau în timpul liber și să prezinte în cel mult 100 de cuvinte o valoare comună a celor două fragmente asociate.

Elevii au mai avut de recunoscut omonim, dimunitive și grupuri de cuvinte care conțin diftongi, iar la Subiectul al Il-lea notat cu 20 de puncte, li s-a cerut să-l caracterizeze în 150 de cuvinte pe personajul Tic din „Cireșarii”.

Următoarea probă la evaluarea națională este joi: cea la matematică.

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Tricolorii, încrezători pentru meciul România-Slovacia. Denis Drăguș: Mergem să luăm locul I în grupă și să facem lumea fericită | AUDIO