Europenii se orientează spre haine mai ieftine. Cauzele sunt legate de creșterea prețurilor și scăderea bugetului unei familii. Europenii sunt în căutare de chilipiruri, de la haine ieftine la alimente cu prețuri mici, arată Bloomberg.
Pe măsură ce inflația crește, europenii se îndreaptă spre produse care costă mai puțin. Cel mai mare retailer de haine din Germania, care a înregistrat pierderi de peste 50 de milioane de euro anul acesta, spune că obiceiurile de cheltuieli ale consumatorilor se schimbă.
Aceștia vor acum haine cu prețuri mai mici în defavoarea celor medii sau de lux.
Din ce în ce mai multe date arată că mulți consumatori au probleme în gestionarea bugetului limitat de creșterile de prețuri, iar unele companii producătoare de bunuri încearcă la rândul lor să transfere cât mai multe costuri pe seama consumatorilor, costuri care se văd la final în prețul produselor.
Nici industria alimentară nu pare ocolită de schimbarea obiceiurilor consumatorilor.
Potrivit Bloomberg, producătorii de bere se tem că vânzările ar putea scădea ca urmare a inflației ce afectează bugetul unei familii în timp ce producătorii de alimente spun că, deocamdată, tranziția la produse mai ieftine este una limitată.
Foto: Shutterstock