Compozitorul Ennio Morricone sărbătoreşte, toamna aceasta, 60 de ani de activitate muzicală şi, pentru a marca acest moment, va lansa mai multe albume – compilaţii, care cuprind coloane sonore şi compoziţii independente, şi va porni într-un turneu.
Primul concert va fi susţinut pe 28 noiembrie, la Stockholm, compozitorul urmând să ajungă la Helsinki, Copenhaga, Viena, Zürich, Munchen şi Mannheim.
Muzicianul italian spune că se simte suficient de energic pentru a nu se gândi la retragere, mai ales după ce a primit, anul acesta, primul Oscar în secţiune competiţională din carieră. ”Nu mă aşteptat deloc. A fost o supriză plăcută”, a spus el, mulţumind regizorului Quentin Tarantino.
Compoziţiile sale au fost preluate de artişti şi transformate, folosite în diverse contexte, de la intro-ul fiecărui concert al formaţiei Metallica la reclame.
Totuşi, ele au fost preluate şi de colegi de breaslă. ”Un compozitor din zilele noastre trebuie să aibă o atitudine morală, precisă şi pragmatică. Trebuie să fie responsabil moral de ceea ce scrie, dar trebuie să încerce să facă ca opera lui să fie utilă, într-un fel sau altul, vieţii cotidiene”, a declarat Ennio Morricone.
Astfel, când se gândeşte la importanţa muzicii în societate, el se limitează la a recomanda tuturor: ”măcar o dată, când ascultaţi muzică, renunţaţi să mai faceţi altceva”.
Ennio Morricone a câştigat primul său Oscar într-o categorie competitivă, anul acesta, graţie coloanei sonore a filmului ”The Hateful Eight”, de Quentin Tarantino, devenind cel mai vârstnic câştigător al unui premiu Oscar.
https://www.youtube.com/watch?v=gnRbXn4-Yis
A fost nominalizat la Oscar de alte cinci ori, cu coloanele sonore ale filmelor ”Zile în paradis/ Days of Heaven” (1978), ”Misiunea/ The Mission” (1986), ”Incoruptibilii/ The Untouchables” (1987), ”Bugsy” (1991) şi ”Malena” (2000).
Ennio Morricone, născut pe 10 noiembrie 1928, la Roma, este unul dintre cei mai prolifici compozitori de muzică din toate timpurile, iar pe parcursul unei cariere de aproape şapte decenii discurile sale s-au vândut în peste 70 de milioane de copii.
Foto: Ennio Morricone/Facebook