Emisiile vehiculelor diesel cu soft-ul modificat pentru a păcăli testele de emisie din laborator ar putea fi responsabile pentru moartea a 50.000 de persoane pe an, în Europa.
Cauza principală ar fi poluarea aerului, potrivit unui studiu citat de AFP.
Scandalul a izbuncnit când Volkswagen a recunoscut în 2015 că a trișat la testele de emisii pentru mașinile sale.
Martin Winterkorn, fostul director general al Volskwagen, și-a dat demisia și a fost anchetat ca fiind suspect de fraudă, tocmai din această cauză.
Imediat dupa asta, numeroși alți constructori au fost suspectați că au făcut același lucru.
38.000 de decese premature au fost provocate în lume în urma emisiilor de oxid de azot generate în exces în raport cu cele prevăzute de testele din laborator, spune un studiu din luna mai apărut în revista Nature.
Un alt studiu, publicat de revista Environmental Research Letters, se concentrează pe situația din Europa.
În acest caz, aproximativ 10.000 de decese sunt provocate de poluarea cu particule fine emise de vehiculele care funcționează cu motorină. Jumătate din ele ar fi putut fi evitate, asta dacă emisiille de oxizi de azot ar fi fost egale cu cele înregistrate în timpul testelor de laborator.
Până acum, țările unde s-au înregistrat cele mai multe decese sunt: Italia, Germania și Franța. Cauzele țin de numărul mare al populației și al mașinilor diesel.
Numărul vechiculelor diesel a crescut începând din anii 90 în special în Europa. În prezent, există peste 100 de milioane de automobile pe motorină.