Cătălin Striblea a inaugurat începutul unui nou sezon „România în Direct” chiar de pe holurile Colegiului Național Gheorghe Lazăr din București, acolo unde a avut drept invitați și pe Mara și David, doi elevi ai unității de învățământ.
Cei doi elevi au recunoscut că au făcut meditații în clasa a 8-a pentru a fi siguri că iau note mari la evaluarea națională și implicit că vor intra la Colegiul Național Gheorghe Lazăr, unul dintre cele mai bune din România.
Întrebat de Cătălin Striblea dacă admiterea diferențiată este un lucru bun, David spune că, de fapt, contează cine concepe testele pentru admitere și cine le administrează:
„Este bine, nu este bine, depinde foarte mult și de în ce constă această admitere diferențiată, cine administrează testele, cine le concepe. Adică sunt mai multe nuanțe care pot să facă diferența pentru că, până la urmă, putem să ne întrebăm la fel de bine și dacă evaluarea națională în sine este un lucru bun și asta depinde foarte mult din nou de structură.”
Cert este că evaluarea națională ar trebui și ea schimbată pentru că, spune David, nu este o formă competentă de a testa capacitățile unui elev:
„În structura actuală, evaluarea națională nu răspunde la foarte multe întrebări. Dacă se face evaluare treptată în cadrul evaluării naționale, în care textul în sine să facă o anumită diferențiere, adică se dă nota 5 pentru niște cunoștințe medii, nota 7 pentru o treaptă superioară de cunoștințe și tot așa până la nota 10, poate am reuși să rezolvăm inclusiv problema asta pe care noi acuma încercăm să o rezolvăm cu examinare în plus. Dar eu de asta, personal, nu văd în momentul ăsta foarte bine ce este bine și ce este rău la această evaluare diferențiată, nu văd aceste plusuri și minusuri din cauză că evaluarea națională în sine nu este un test conceput ca lumea și nu este o formă de evaluare întrutotul competentă.”
Mara nu știe în acest moment dacă va pleca în străinate sau dacă va rămâne în România. Colegiul la care învață o pregătește însă pentru ambele scenarii, spune aceasta la Europa FM:
„Deși personal eu nu sunt foarte decisă încă cu ce vreau să fac în viitor, mă voi pregăti să am o variantă și în țară și în străinătate și o să mă decid un pic mai târziu, dar pot să spun că în liceu am primit foarte mult ajutor din acest punct de vedere prin activitățile extracurriculare pe care noi le avem, prin colectivul în care mă aflu. Altfel știu că am foarte multă oportunități și în România dar și în afară. Sistemul universitar din România nu este la cel mai bun nivel în acest moment și de aceea exact copiii de elită care au oportunități și financiare, sprijinul familiei, dar și din partea școlii și din partea activităților pe care le întreprind aleg să se ducă întru un loc mai bun decât ar putea să găsească în România.”
Urmărește aici întreaga emisiune „România în Direct”
Sursa foto: Europa FM