PISA este o evaluarea internaţională a elevilor cu scopul de a măsura cât de bine sunt pregătiţi cei de 15 ani să facă faţă provocărilor vieţii educaţionale.
Scorul obținut este în scădere față de ultimele două testări la care România a participat (2012 și 2015) la toate cele trei domenii testate: citire, matematică și științe.
Din 3 în 3 ani, elevi de 15 ani din toată lumea sunt testați la citire la matematică și la științe. La testul de anul trecut au participat elevi din 43 de țări. Elevii din România au obținut punctaje mai mici decât cei testați la ultimele runde de teste PISA, în 2012 și 2015.
Doar 4 procente dintre cei testați au putut rezolva cele mai dificile probleme la cel puțin unul dintre cele trei domenii. Media celorlalte țări teste este de 4 ori mai mare – 16 procente.
La popul opus, procentul celor mai slabi elevi la citire, cei care nu au reușit să treacă de exercițiile cu grad foarte redus de dificultate, este de 41 la citire, respectiv 47 la matematică. Asta în condițiile în care media OECD este la jumătatea acestor valori.
Procentul de analfabetism funcțional este de 44%, în medie, în creștere față de 2015.