Confidenţialitate

Elevii români au printre cele mai slabe rezultate din Europa în ceea ce privește creativitatea. Marcel Bartic: „Sistemul nostru de învățământ funcționează pe bază de transmitere de cunoștințe” | AUDIO

Elevii din România au printre cele mai slabe performanțe din Europa în ceea ce privește gândirea creativă, arată cele mai recente rezultate PISA 2022, program coordonat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Media OCDE în acest domeniu este de 33 de puncte. Elevii români de 15 ani au obținut doar 26 de puncte, scor înregistrat și de elevii din Columbia sau Jamaica. Doar 14% dintre elevii din România au avut o performanță ridicată când vine vorba de gândire creativă. La nivel european, țara noastră a depășit doar Moldova, Bulgaria, Macedonia de Nord și Albania.

Jurnalista Oana Dobre-Dimofte, fondatoarea platformei „Educație Privată”, despre testele PISA: „Sunt relevante și sunt etalon pentru tot ceea ce înseamnă lume civilizată în domeniul educației”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Este o situație la fel ca cea descrisă în celelalte rapoarte PISA, când elevii români erau la fel în coada clasamentului și în ceea ce privește literația, matematica și cunoștințele despre științe. O parte din sistemul de învățământ a găsit ca soluție negarea realității. Transmit că testele PISA nu sunt relevante. Adevărul este că sunt relevante și sunt etalon pentru tot ceea ce înseamnă lume civilizată în domeniul educației”, a explicat jurnalista Oana Dobre-Dimofte.

România se află pe primul loc privind diferența între elevii aflați în școlile din medii avantajate și cei din medii dezavantajate.

Profesorul Marcel Bartic, realizator „Academia Europa FM”: „Creativitatea este văzută în continuare doar un moft. Creativitatea nu este un moft, este o competență pe care ar trebui să o aibă toți copiii”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

„Acest studiu nu face altceva decât să reconfirme decalajul uriaș între copiii fără posibilități. Și cred că am văzut tabloul de ansamblu în perioada pandemiei când am constatat că sunt câteva sute de mii de copii care nu aveau acces la tehnologie, la device-uri, la nimic.

Acum, cu atât mai mult realizăm că școala românească nu face altceva decât să livreze informație și să o ceară înapoi. Atât. Sistemul nostru de învățământ funcționează pe bază de transmitere de cunoștințe. Creativitatea este văzută în continuare doar un moft. Creativitatea nu este un moft, este o competență pe care ar trebui să o aibă toți copiii”, a explicat Marcel Bartic.

Testele, care au arătat capacitatea elevilor de a genera, evalua și îmbunătăți ideile creative pentru a găsi soluții originale și eficiente, au fost completate de elevii din 64 de țări.

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Cum îi pot atrage profesorii pe elevi în parcursul educațional? Zeno Daniel Șuștac: „Să mergem înspre zona unui partenertiat educațional” | VIDEO