Peste 2.200.000 de mii de facturi greșite au fost emise de Electrica Furnizare. Compania nu a aplicat, după 1 noiembrie, măsurile de plafonare a tarifelor și de compensare a facturilor. Explicațiile vin de la Autoritatea pentru Protecția Consumatorului – după amenzile aplicate mai multor furnizori. Electrica Furnizare trebuie să refacă toate aceste facturi.
În total, sunt 2.232.000 de facturi emise de Electrica Furnizare ce trebuie recalculate și transmise clienților. Pentru acestea, nu a fost aplicată – de la 1 noiembrie 2021 – plafonarea şi compensarea conform ordonanței de urgență 118 din 2021.
ANPC a constatat şi alte nereguli. Între altele, nu a fost respectat termenului de răspuns la solicitările de încheiere a contractelor pentru curent și gaze, iar consumatorii au fost puși în situaţia de a nu cunoaşte statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile.
O altă practică descoperită de ANPC a fost următoarea: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preţ au fost primite de consumatori. S-a ajuns și la nerespectarea termenului de facturare şi facturarea comasată pe două luni.
Verificările făcute de Protecția Consumatorului ar trebui să continue până la 31 martie.
Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Autor: Iorgu Ianuși