Vânzările de autoturisme din China au scăzut cu 92% în prima jumătate a lunii februarie, din cauza coronavirusului, transmite BBC.
Pe fondul epidemiei de coronavirus, showroom-urile de autovehicule au rămas închise în cea de-a doua economie a lumii. În prima săptămână din februarie, vânzările au scăzut cu 96%, media de unități comecializate în decursul unei zile fiind de 811.
Asociaţiile industriei de profil din China s-au arătat totuşi optimiste că piaţa auto îşi va reveni pe măsură ce showroom-urile se vor redeschide.
Pentru a contracara efectele nefaste, producătorul chinez Geely a lansat un serviciu „contactless”, care permite clienţilor să cumpere online maşini ce sunt apoi livrate direct la reşedinţa acestora.
Producţia celor mai mari firme auto din lume a fost grav afectată de răspândirea coronavirusului, companiile fiind nevoite să închidă temporar liniile de asamblare.
China este cea mai mare piaţă auto din lume, cu peste 21 de milioane de maşini vândute, în 2019. Vânzările de autoturisme din China începuseră să scadă înainte de debutul epidemiei, din cauza încetinirii economice şi a disputei comerciale cu Statele Unite.