Pe Drum cu Prioritate s-a discutat despre campania #SiguranțaOnline, lansată de curând.
E o campanie care ne dă informații importante despre cum să ne protejăm de fraudele online.
Din ce în ce mai mulți români sunt păcăliți de infractorii cibernectici prin.. mailuri, de exemplu. Aceștia din urmă își și schimbă de la lună la lună metodele de păcălire.
În direct cu noi a fost Alin Becheanu, Presedintele Comisiei Antifrauda în cadrul Asociației Române a Băncilor.
Acesta ne-a povestit mai multe despre ce își propune această campanie, unde găsim informațiile, dar și despre acel quiz online la care putem participa, dacă vrem să ne măsurăm nivelul de educație cybersecurity. Pe scurt, să vedem cât suntem de pregătiți ca să evităm aceste tipuri de fraude cibernetice.
Alin Becheanu, Presedintele Comisiei Antifrauda in cadrul Asociației Române a Băncilor, în direct pe Drum cu Prioritate
Campania de educație digitalăa cetățenilor este menită să ofere cele mai bune practici de Securitate cibernetică, prin accesarea platformei sigurantaonline.ro, pentru a evita ca românii să devină victimele atacurilor cibernetice. România se clasează în topul țărilor europene cu cele mai bune și rapide conexiuni de internet potrivit rapoartelor privind Indicele Economiei și Societății Digitale (DESI), dar cu un nivel scăzut al educației digitale.
Astfel, 49% dintre locuințele din România sunt abonate la servicii de bandă largă de foarte mare viteză, România situându-se astfel pe locul 5 în UE. Cu toate acestea, mai puțin de o treime dintre cetățeni au competențe digitale cel puțin elementare. Potrivit statisticilor DNSC, 90% din atacurile cibernetice sunt îndreptate asupra utilizatorului obișnuit. Factorul predominant ce facilitează aceste atacuri este eroarea umană, lipsa informației sau a pregătirii adecvate.
Campania #SiguranțaOnline a debutat în luna Europeană a Securității Cibernetice cu un experiment online. Prin intermediul campaniei, au fost postate mai multe bannere de test cu mesaje de tip phishing pe diferite site-uri pentru a testa ușurința cu care oamenii dau click pe un banner în momentul în care li se propune un câștig sigur.
Astfel, în 6 zile de campanie, peste 6700 de persoane au dat click pe un banner care le promitea un câștig sigur (55%), câștigarea unor aparate de folosință îndelungată (38%), investiții sigure (5%) sau o vacanță de vis (2%). Majoritatea celor care au dat click sunt bărbați (60%) cu vârsta între 35-54 ani. După accesarea banner-ului de test, cetățenii au fost redirecționați către sigurantaonline.ro unde au fost invitați să completeze un quiz prin care să aprofundeze mai multe sfaturi despre cum să se protejeze online.
FOTO: shopping-online-unsplashfoto-scaled.jpg