În București, au fost scoase miercuri noapte pe traseu, pentru probe, două dintre tramvaiele construite la Astra Arad. Contractul de achiziție a 100 de tramvaie a fost semnat de primarul Nicuşor Dan în luna mai a anului trecut, fiind în valoare de aproximativ 200 de milioane de euro, bani europeni, însă Comisia tehnică a Primăriei Generale refuză să semneze recepția tramvaielor.
Din cele 100 de tramvaie contractate, până acum în capitală au ajuns 12.
Astra Vagoane Arad a câştigat licitatia în instanţă. Constructorul a montat un motor cu capacitate mai mică decât cea prevăzută în caietul de sarcini. În plus, a fost nevoie si de extinderea mai multor refugii, intrucat noile tramvaie au o lungime de 36 de metri.
Preşedintele Grupului de firme Astra Arad, Valer Blidar:
„Cei care au întocmit caietul de sarcini, special pentru turci ca să fie clar, tot ăia au fost și în comisia de evaluare, tot pe ăia îi întâlnim acum în comisia de recepție.”
Directorul general al STB, Adrian Criţ și viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu nu pot spune de cand vor putea putea circula bucurestenii cu noile tramvaie:
„S-a schimbat președintele comisiei și în ultima perioadă se lucrează intens la recepție.” / „Nu este nicio problemă, suntem în procedură de recepție, comisia se întrunește periodic.”
Imperio metropolitan este cel mai modern tramvai produs în Romania, special pentru capitală. E laudat si de vatman:
„Frânele cu care este dotat sincer nu am mai văzut până acum la ce am condus până acuma.”
Poate transporta chiar si 300 de călători, dintre care 56 pe scaune. Este dotat cu echipament de climatizare, wi-fi, instalație de supraveghere video şi prize pentru incarcarea telefoanelor mobile.