Ministerul Mediului a anunțat, joi, că dosarele pentru programele Rabla Clasic și rala Plus pot fi depuse exclusiv online, dată fiind stărea de urgență.
Sunt acceptate în format electronic toate documentele necesare.
„Obligativitatea prezentării certificatului de distrugere și radiere a autovehiculelor vechi a fost înlocuită cu o comunicare online către dealer în care să fie specificate data și numele operatorului unde mașina a fost casată. De asemenea, certificatele de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale au fost înlocuite cu o declarație pe proprie răspundere din care să reiasă că viitorul posesor al mașinii noi nu are datorii la stat, la momentul achiziției”, se precizează într-un comunicat.
„Mulți cetățeni ne-au scris despre greutățile pe care le întâmpină cu înscrierea în programele Rabla Clasic și Rabla Plus. Le-am promis că vom adapta programele la starea de urgență pe care o traversăm. Astăzi pot să vă anunț că am simplificat totul, în așa fel încât românii să își poată cumpăra o mașină nouă de acasă, din fața calculatorului. Dosarele pot fi realizate integral cu documente emise electronic și depuse mai departe, tot prin mediul online. Vrem să mișcăm lucrurile chiar și în această perioadă și să ne adaptăm la ea. Avem unul dintre cele mai mari bugete AFM și vrem să-l folosim în linii de finanțare care să sprijine populația și economia țării”, a declarat ministrul Costel Alexe.
Termenele de depunere a dosarelor au fost modificare, astfel pentru Rabla Clasic valabilitatea notei de înscriere, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru persoanele juridice a fost extinsă de la 120 la 180 de zile, iar pentru Rabla Plus aceasta a fost extinsă de 180 la 220 de zile.
Ministerul Mediului anunță că pentru toate programele și proiectele aflate în derulare, cu excepția Rabla și Rabla Plus, toate termenele se suspendă pe perioada stării de urgență și încă 30 de zile după încetarea acesteia.
Măsurile au rolul de a ușura obținerea și acordarea finanțării prin debirocratizarea proceselor.