Ministrul Transporturilor anchetează, prin corpul său de control, problemele autostrăzii Comarnic-Brașov. Autostrada există ca proiect de 12 ani, însă construcția ei integrală a tot fost amânată, parteneriatele public-private încheiate în acest scop căzând unul după altul.
Mai exact, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor verifică la Compania Națională de Autostrăzi documentele legate de tronsonul Comarnic-Braşov.
Controlul urmează să evidențieze clar motivele anulării în trei rânduri a procedurii de atribuire a concesiunii.
Inspectorii au solicitat și date privind două loturi din autostrada Comarnic-Brașov, respectiv cele de la capetele acesteia.
În cazul primului lot, constructorul s-a retras din licitație chiar dacă avea singura ofertă depusă și acceptată de către companie. La al doilea lot, compania nu a desemnat nici o ofertă câștigătoare, deși au existat mai multe depuse în licitație.
Se mai verifică și contractele de asistență financiară, juridică și tehnică, în valoare de peste 13 milioane de lei, încheiate pentru construcția aceleiași autostrăzi.
Începând cu 2004, au existat trei tentative de concesiune, dar niciuna nu a fost finalizată. Totuși, în cei 12 ani, statul român a cheltuit peste 32 de milioane de lei cu acest proiect.
Un alt obiectiv al acțiunii inițiate de actualul ministru al Trasporturilor, Răzvan Cuc, este să afle cum s-au acordat primele pentru repararea lotului 3 din Sibiu-Orăștie angajaților companiei implicați în reparația gropilor de pe acest segment.