Doar șase companii mari de taximetrie din București au majorat tariful la 1,70 lei.
De la 1 octombrie, prețul putea fi crescut cu 30 de bani.
Însă unele firme nu fac asta pentru că speră să câștige mai mulți clienți, spune președintele Asociației profesionale a transportatorilor în regim de taxi, Cristian Lăzărescu:
„Marele pas care se bate pe loc este frica de concurență. Cei care păstrează, mizează probabil pe faptul că șoferii firmelor care au mărit deja tariful se vor lovi de un număr de clienți mult mai mic față de cum erau învățați și aceștia vor reveni înapoi la tarifele mici. Dar cine rămâne cu acele tarife mici este contrar concurenței pentru că orice economist dacă ar verifica costurile operaționale, 1,39 nu reflectă realitatea sub nicio formă. Din punct de vedere legal nu există limită minimă, există doar minimă maximă a tarfului, aceea de a proteja clientul.”
Există și probleme tehnice, pentru că aparatele de taxare trebuie resoftate iar pe portierele maşinilor trebuie afişate noile preţuri, operațiuni care durează la firmele de taxiuri cu peste o mie de mașini.
Dar nici asta nu ar trebui să fie un impediment, după cum spune Cristian Lăzărescu:
„Procedura de schimbare a tarifului impune modificarea tarifului în aparatele de taxat, acestea sunt case de marcat fiscale. Producătorii lor și doar dânșii pot face aceste modificări, deci nu se poate acționa asupra aparatului de taxat decât de către producători și aceștia bineînțeles, fiind un număr mare, nu fac față. Dar peste asta se poate trece, e ceva de ordinul zilelor dacă nu cel mult o săptămâna, două (…).”