A fost făcut public Digital News Report 2020, realizat de Institutul Reuters și Universitatea Oxford. Studiul, la care au luat parte peste 80.000 de persoane din întreaga lume, a urmărit inclusiv consumul de media în perioada pandemiei de coronavirus, dar și modul în care se modifică accesul la sursele de informare.
Eșantionul pentru România al studiului a numărat 2.017 persoane, cu o reprezentativitate mai ales la nivel urban.
Pe piața locală, dar și în ate țări se remarcă o creștere a consumului de știri pe mobil (67% în 2020 vs. 57% în 2017). În România, televiziunile și online-ul sunt principalele căi de informare, potrivit Digital News Report 2020.
În privința surselor de informare, cel mai des menționat post de televiziune este PRO TV, cel mai popular post de radio este Europa FM (locul 9 în clasament), iar cel mai citit ziar este Libertatea (locul 11).
Raportul complet este disponibil gratuit la adresa http://www.digitalnewsreport.org
Încrederea în Europa FM, confirmată și de studiile naționale
Europa FM este cel mai ascultat post de radio privat în orașele din România, potrivit ultimului Studiu de Audiență Radio, efectuat în perioada 6 ianuarie – 26 aprilie 2020.
Europa FM înregistrează cea mai mare creștere a cotei de piață din România – de la 8,4% la 10%. Performanța este cu atât mai importantă cu cât universul Studiului de Audiență Radio este în scădere cu aproape 600 de mii de persoane, dată fiind schimbarea setului de date de ponderare începând cu ianuarie 2020.
Și în București, Europa FM are cea mai creștere a cotei de piață, de la 7,6% la 9,6%, ceea ce îi consolidează a doua poziție în clasamentul stațiilor private:
În București, Europa FM înregistrează cele mai mari creșteri de audiență în rândul publicului comercial.
• Numărul de ascultători este în creștere de la 9,2% la 10,8%:
• Iar cota de piață crește de la 8,8% la 12,3%:
Europa FM a rămas, și în starea de urgență, cea mai importantă sursă de informare radio pentru români, potrivit unui sondaj IMAS efectuat la comanda Europa FM. Studiul a fost realizat în perioada 6 – 24 aprilie 2020, pe un eșantion de 1010 persoane și are o marjă de eroare de 3,1%