Apar primele rezultate ale grupului de lucru interministerial format în urma scandalului Dieselgate în România.
Surse ministeriale citate de Agerpres spun că prejudiciul estimat în cazul Volkswagen la noi în țară se ridică la peste 30 de milioane de euro, pentru cele peste 105 mii de mașini inventariate
Calculul ia în considerare faptul că taxa auto a fost plătită de clienți pentru motorizare Euoro 5, însă mașinile aveau în realitate Euro 4
Sursele citate spun că este vorba despre peste 1.900 de mașini volkswagen cu motorizare 1.2 – cu un prejudiciu estimat la aproape 590 de mii de lei, peste 38 de mii cu motorizări de 1,6 litri, unde prejudiciul se ridică la aproape 25 de milioane de lei și peste 64 de mii de mașini cu motoare de 2 litri, unde prejudiciul estimat trece de 98 de milioane de lei.
Pentru recuperarea pagubei, statul român se va îndrepta împotriva constructorului auto, însă instrumentarea efectivă a cazului va începe după ce autoritățile germane vor transmite informațiile oficiale.
Amintim că la începutul lunii ministrul Transporturilor anunța că autoritățile dei nRomânia au eliberat cărți de identitate pentru un număr de 105 mii de autovehicule ale grupului Volkswagen, dotate cu motoare de 1.6, 1,2 și 2 litri cu norma de poloare Euro 5 Diesel.
În plan extern, Volkswagen a anunțat că va începe, de anul viitor, rechemarea la service a vehiculelor echipate cu softul care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.