În România au fost înmatriculate 105 mii de mașini Euro 5 ale grupului Volkswagen care păcălesc testele privind emisiile toxice.
Este cifra oficială prezentată de ministrul Transporturilor, Iulian Matache.
Oficialul spune că alte 300 de autoturisme cu defecte se află pe stoc, însă acestea nu mai pot fi vândute pentru că Registrul Auto Român nu va mai emite cărți de identitate în cazul lor.
Așadar, în România circulă în acest moment mașini care emit un nivel mai mare de noxe decât cel descoperit la testele speciale.
Asta înseamnă că, odată cu remedierea problemelor, taxa de mediu recalculată va fi mai mare decât cea inițială.
Cine plătește diferența de bani ? – în niciun caz șoferul, dă asigurări ministrul Mediului – Grațiela Gavrilescu.
Pe de altă parte, ministrul Mediului admite că e posibil cA astfel de mașini care păcălesc testele să fi fost vândute și prin programul RABLA.
Mai multe state europene au luat măsuri după ce s-a aflat că unele modele DIESEL produse de grupul Volkswagen aveau montate softuri pentru a trișa la testele privind emisia de noxe. Elveția, Italia și Belgia au sistat vânzarea respectivelor modele.
La noi, șeful Autorității pentru Protecția Consumatorilor spune că posibile sancțiuni s-ar putea îndrepta către dealerii auto, nu către producător.
Autoritățile române precizează că grupul Volkswagen este așteptat să prezinte un plan de măsuri în acest scandal pe data de 7 octombrie.