Dezbatere publică luni la Primăria Capitalei pe tema proiectului Oxigen, cel prin care vor fi taxați șoferii care conduc mașini poluante. Pe lângă introducerea de taxe în plus, Capitala are nevoie de infrastructura pentru bicicliști, o sosea de centura pe care oamenii să se poată baza, dar și o rețea feroviara care să îi preia pe cei care vin din afara orașului. Sunt câteva dintre propunerile aduse azi de ong-urile care au venit azi la dezbaterea organizata la Primărie. În plus, Asociatia Producătorilor și Importatorilor de Automobile a propus includerea normelor de poluare Euro 3 și Euro 4 în proiect.
Bucureștiul are nevoie de un asemenea proiect, trebuie făcut ceva cu toată poluarea din oraș, dar în același timp e nevoie și de alte masuri, nu doar de taxarea mașinilor poluante și de interzicerea lor în centrul orașului. Aceasta a fost concluzia discuțiilor de luni de la Primaria Capitalei. Marian Ivan, de la Asociația pentru Transport Alternativ spune ca e nevoie de locuri mai multe parcări, de exemplu, dar și de benzi dedicate transportului public.
Una dintre soluții ar fi un transport public bine pus la punct. Liderul sindicatului angajaților care lucrează în transportul public din București, George Tatu spune ca tramvaiele, cele care nu arunca în aer noxe, se defectează zilnic, sunt foarte vechi, unele au fost construite în anii 1970.
Autovehiculele Euro 3 si Euro 4 ar trebui si ele taxate, este propunerea Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile. În plus, în opinia asociației, e nevoie de o extindere progresivă a zonei de centru, apoi programul să continue cu restricții pentru cele Euro 4 apoi Euro 5.
City managerul Bucureștiului, Sorin Chiriță, cel care e prezidat ședința de la Primăria generala afirma ca toate propunerile vor fi analizate și dezbătute. Un lucru este cert, spune el, proiectul va fi gata și va fi aplicat de la 1 ianuarie.
De la 1 ianuarie, Primaria vrea sa interzica accesul în centrul orașului pentru toate mașinile cu grad de poluare non euro, euro 1 și euro 2, indiferent de județul în care sunt înmatriculate. De asemenea, toți șoferii care au masini non euro, euro 1 și euro 2, inclusiv cele înmatriculate în București și Ilfov, vor plăti taxa anuală de 1.900 de lei pentru a circula pe străzile Bucureștiului.