Dacă ați fost externat din spital în ultimii ani, sunt oarece șanse să fi primit prin SMS un chestionar privind calitatea serviciilor medicale. Șansele diferă de la spital la spital, în funcție de dispoziția cadrelor medicale de a adăuga numărul de telefon al pacientului pe fișa de externare.
Întrebarea numărul 9 din chestionar sună cam așa: “Vi s-au solicitat bani sau atenții?”.
În 2019, au răspuns “Da” puțin peste 3 la sută dintre cei care au completat formularele. Și tot prin SMS, o bună parte au răspuns la întrebarea cu numărul 10 că vor să fie contactați de cineva din Departamentul de Integritate al Ministerul Sănătății. Și implicit, să povestească ce li s-a întâmplat. Și cu asta, povestea s-a încheiat.
Conform Observatorului Român de Sănătate, aproape 13 mii de români încă așteaptă să fie sunați, cam un sfert dintre ei, încă din 2017. Pe lângă faptul că nimeni n-a căutat pe nimeni, recent, pe site-ul Ministerului Sănătății s-a aflat în dezbatere publică un Ordin de Ministru prin care întrebarea cu „vreți să vă contactăm, să ne spuneți ce s-a întâmplat?”, ar putea fi înlocuită cu “vă rugăm să formulați dumneavoastră o plângere către autoritățile abilitate.”
Cu alte cuvinte, sa găsim ceva care sa descurajeze suplimentar potențialii reclamanți. Ascultăm un reportaj de Victor Marin.
Puteți reasculta Deșteptarea din secțiunea podcast Europa FM, cu ajutorul aplicației gratuite pentru Android și IOS Europa FM sau direct în Spotify și iTunes.