Confidenţialitate

DEȘTEPTAREA: Paradoxul pacienților mulțumiți de condițiile din spitalele românești

Aproximativ 80 la sută dintre pacienții care sunt externați din spitalele românești sunt mulțumiți sau foarte mulțumiți de calitatea serviciilor medicale.

De unde știm asta? Din datele centralizate în ultimii 3 ani de Ministerul Sănătății, care le oferă pacienților posibilitatea de a completa prin sms sau on-line un chestionar prin care să spună cât de mulțumiți sunt de calitatea serviciilor medicale.

Din același set de date mai rezultă, printre altele, că procentajul celor cărora li s-au cerut bani sau atenții abia sare de 3 la sută.

Judecând după aceste rezultate, sistemul medical românesc nu ar fi unul tocmai dezastruos.

Problema e că numărul pacienților care au avut posibilitatea să completeze aceste chestionare de satisfacție este unul mic. Concret, dacă la externare, din orice motiv, nu vi s-a cerut numărul de telefon, nu aveți cum să participați la sondajul făcut de Ministerul Sănătății. Sigur, poate sunt și pacienți care nu vor să își lase numărul de telefon.

Dar despre câți poate să fie vorba? Poate 10 pacienți dintr-o sută? Sau 50 de pacienți dintr-o sută? Ei bine, în România sunt zeci de spitale în care cel mult UN pacient externat dintr-o MIE a completat chestionarul privind calitatea serviciilor medicale.

În 2019, în această situație se aflau Spitalul Județean din Craiova, Spitalul Județean din Târgu-Jiu sau Spitalul de Urgență Florească din București. 

Victor Marin a discutat cu reprezentanții spitalelor despre aceste chestionare.

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Puteți reasculta Deșteptarea din secțiunea podcast Europa FM, cu ajutorul aplicației gratuite pentru Android și IOS Europa FM sau direct în Spotify și iTunes.