De puțin timp, a început construirea unei noi stații de metrou – în București, desigur. Este o prelungire a Magistralei 2 și viitoarea stație se află în Berceni, lângă Șoseaua de Centură a Capitalei.
Pe lângă stația de metrou propriu-zisă va exista și o parcare cu peste 500 de locuri. În teorie, cei care locuiesc în comunele și orașele din sudul Bucureștiului și fac naveta până la locul de muncă din Capitală ar urma să își lase mașina în parcarea respectivă și să își continue drumul cu metroul. Soluții de acest fel au fost aplicate cu succes în multe orașe europene. La noi, nu au funcționat.
În București există deja o astfel de parcare, construită pe același principiu. Se află în nordul Capitalei, este parte a stației de metrou Străulești, dar nu interesează pe nimeni. Cam la orice oră ați ajunge, sunt șanse mari să numărați mașinile din parcare pe degetele de la mâini. În prezent, gradul mediu de ocupare nu sare de 5 la sută în condițiile în care pe oră, parcarea costă 50 de bani.
Victor Marin a mers să vadă cum funcționează parcarea de la Străulești, inaugurată în toamna lui 2018.
Puteți reasculta Deșteptarea din secțiunea podcast Europa FM, cu ajutorul aplicației gratuite pentru Android și IOS Europa FM sau direct în Spotify și iTunes.