Confidenţialitate

Deșteptarea, lider de audiență la nivel urban dintre toate posturile de radio din România

Vlad Petreanu, George Zafiu și Luca Pastia adună cei mai mulți români dimineața pe frecvențele Europa FM! În perioada 30 august – 12 decembrie 2021, a fost realizat valul de toamnă al Studiului de Audienţă Radio. Ca de fiecare dată, în cadrul cercetării se măsoară audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban şi în municipiul Bucureşti.

Programul Deșteptarea este lider de audiență la nivel urban, dintre toate posturile de radio din România, fiind programul matinal cu cel mai mare număr de ascultători și cea mai mare cotă de piață!

La nivel național Deșteptarea este pentru al patrulea val consecutiv cel mai ascultat program matinal de radio dintre stațiile private, peste 1 milion de ascultători alegând frecvențele Europa FM din toată țara, în fiecare dimineată de luni până vineri.

Programul realizat de Vlad, George si Luca înregistrează creșteri semnificative de audiență atât la nivel național, cât și în orașele țării: peste 115.000 de ascultători din întreaga țară s-au alăturat programului matinal de la Europa FM, pe parcursul ultimelor 12 luni.

De altfel, Europa FM marchează cea mai mare creștere a cotei de piață dintre toate stațiile radio, ajungând la 10,4%.

Europa FM își consolidează poziția și se detașează ca cel mai ascultat radio privat în mediul urban, cu o cotă de piață care crește la 11,9%.

Studiul de Audiență Radio

În perioada 30 august – 12 decembrie 2021, a fost realizat valul de toamnă al Studiului de Audienţă Radio de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH S.R.L. În cadrul cercetării s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban şi în municipiul Bucureşti. Eşantionul are un volum de 11.114 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/-0,9%. În mediul urban s-au realizat 7.765 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 3.349 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,7%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.829 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%). Universul Universul Studiului de Audienţă Radio este format din persoanele în vârstă de 11 ani şi peste, care nu lucrează în domeniul radio, rezidente în locuinţe neinstituţionalizate din toate localităţile urbane şi rurale din România. Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare existente pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research).