Guvernul francez va impune companiilor să marcheze cu etichete de “reparabilitate” produsele pe care le pun în vânzare.
Aceste etichete vor apărea pe bunuri de larg consum, cum ar fi telefoane, laptopuri, mașini de spălat, televizoare și chiar mașini de tuns iarba.
Etichetele vor avea un scor de la 1 la 10 care va indica cât de ușoară ar putea fi repararea obiectului respectiv – desfacerea și montarea lui la loc, accesibilitatea informațiilor necesare pentru remedierea defectelor, găsirea pieselor de schimb.
Noua reglementare va intra în vigoare din ianuarie și va fi extinsă treptat. Franța este prima țară europeană care va introduce această măsură.
Ideea este susținută de Parlamentul European. O rezoluție adoptată luna trecută încurajează statele și companiile să promoveze și să susțină repararea și reutilizarea echipamentelor, în loc ca acestea să fie, pur și simplu, înlocuite integral la cea mai mică defecțiune.
Oamenii sunt gata să susțină și ei aceste politici. Un sondaj european arată că mai mult de trei sferturi dintre cetățenii Uniunii ar prefera să poată repara dispozitivele lor în loc să cumpere unele noi. 79% cred că firmele producătoare ar trebui să fie obligate să asigure reparații pentru echipamentele care se strică.
Vlad, George și Luca au vorbit despre acest subiect în Deșteptarea.
Puteți reasculta Deșteptarea din secțiunea podcast Europa FM, cu ajutorul aplicației gratuite pentru Android și IOS Europa FM sau direct în Spotify și iTunes.