Confidenţialitate

Decizia Camerei Deputaților: Talonul de pensie poate fi cerut în format electronic. De când poate fi emis

Talonul de pensie va putea fi cerut în format electronic, pe email, a decis Camera Deputaţilor, for decizional. Talonul în format electronic va conţine toate elementele de identificare unică de pe documentul tipărit pe hârtie.

Casa Naţională de Pensii Publice va transmite, la cerere, în format electronic, pe e-mail sau în contul online deschis în portalul CNPP, documentul referitor la sumele plătite pensionarilor care își primesc banii într-un cont curent sau cont de card.

Talonul în format electronic se trimite începând cu luna următoare înregistrării cererii, în cel mult 48 de ore de la efectuarea plăţii drepturilor în cont curent sau cont de card, prevede proiectul.

Talonul trimis pe mail are aceleași efecte juridice precum documentul tiparit pe hârtie pe care pensionarii îl primesc lunar la domiciliu sau, după caz, la reşedinţă prin serviciul de corespondenţă standard.

Mai mult, talonul electronic este acceptat în relaţia cu toate instituţiile şi autorităţile publice. Potrivit proiectului trimis la promulgare, instituţiile şi autorităţile publice care îl solicită nu vor putea condiţiona oferirea de informaţii sau de servicii de prezentarea talonului în format fizic.

Sursa Foto: Pixabay