Confidenţialitate

De luni, se depun cererile pentru ajutorul de 2.500 lei acordat nou-născuţilor din Bucureşti

Locuitorii Bucureştiului care au devenit de curând părinţi pot depune începând de luni, 3 iulie, documentele pentru obţinerea celor 2.500 de lei acordaţi de Primăria capitalei.

Actele pot fi depuse în cel mult o lună de la naşterea copilului pentru care este făcută solicitarea.

De acest stimulent financiar beneficiază nou-născuţii la care cel puţin unul dintre părinţi are domiciliul sau rezidenţa în Bucureşti, iar naşterea a fost înregistrată într-o maternitate publică sau privată de pe raza Capitalei.

Cererile trebuie depuse la sediul Centrului de Informare şi Consiliere pentru Cetăţeni din şoseaua Ştefan cel Mare şi la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti din strada Foişorului.

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea,spune că prin acest proiect se va elimina și un alt fenomen: “Cred că, practic, vom pune capăt prin acest stimulent financiar acelui fenomen al ‘copiilor invizibili’, care se nasc, trăiesc, cresc în familii, dar nu au certificat de naștere, la 14 ani nu au o carte de identitate, nu pot fi vaccinați, nu pot să fie înscriși la școală”.

Sumele vor fi acordate de Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București.

Pentru obținerea stimulentului, este necesar ca măcar unul dintre părinți să aibă domiciliul sau reședința pe raza municipiului București, iar nașterea copilului să fi fost înregistrată într-o maternitate din cadrul unităților sanitare cu paturi de la nivelul Capitalei. Cererea privind acordarea stimulentului se va depune la DGASMB, împreună cu documentele doveditoare: certificatul de naștere al copilului; o cerere tipizată; biletul de ieșire din spital/ certificat medical constatator al nașterii emis de către unitatea sanitară; extras de cont pentru efectuarea viramentului bancar, după caz.