Azi se inaugurează, în București, podul care, pentru moment, nu duce nicăieri.
„Vă anunț cu mare bucurie că am finalizat cea mai mare lucrare de infrastructură din Capitală din ultimii 30 de ani, Podul Ciurel – Nod Virtuții, pe care se va putea circula începând sâmbătă, 19 septembrie. Nodul Virtuții nu este un simplu pod, ci este o construcție de infrastructura extrem de complexă, formată dintr-un pod hobanat peste Dâmbovița, două pasaje supraterane peste Șoseaua Virtuții și un pod la nivelul solului peste Râul Dâmbovița.
Este însă de datoria mea să vă informez că acest proiect se putea finaliza și mai repede și cu cheltuieli mai mici, in favoarea bucureștenilor. Pentru că acest proiect a fost blocat și s-a încercat cu disperare oprirea sa definitiva.
Este un proiect demarat acum 14 ani care a fost blocat în instanță aproape 10 ani de zile. Iar pierderile nu sunt doar la capitolul timp, ci este vorba și de pierderi financiare”, a anunțat Primarul General, Gabriela Firea.
Proiectul finalizat – Nod Virtuții – ar trebui să fie componentă a unei lucrări de amploare, care va continua cu un drum expres până la Bd. Uverturii și apoi până la Șos. de Centură. Pentru moment, așa cum se poate vedea și în imagini, podul se termină fără vreo finalitate utilă pentru șoferi.
”Nu este o lucrare care nu duce nicăieri, ci face legătura cu autostrada, continuăm proiectul și rezolvăm probleme importante de trafic în zonă.”, spune Gabriela Firea, care nu precizează însă și când ar putea spera bucureștenii sau cei care tranzitează Capitala să beneficieze de această legătură. Pentru moment nu s-au făcut expropierile necesare în zonă pentru a continua lucrările, începute în urmă cu mai bine de 14 ani.
Nodul Virtuții are aproximativ 1 kilometru, din care lungime podului hobanat este de circa 235 de metri.