Confidenţialitate

Cursele gratuite de la Aeroportul Otopeni supără taximetriștii care amenință că se retrag de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă

Campania de promovare a serviciilor UBER din apropierea terminalului Sosiri al Aeroportului Otopeni îi supără pe taximetriști, care amenință că se vor retrage de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă.

Pe panoul publicitar în limba engleză este promovată aplicația UBER și călătorilor li se oferă transferul gratuit între aeroport și hotel, dacă își fac un cont nou. Aeroportul a permis amplasarea unui panou publicitar, din care ar reieși că UBER este companie acreditată pentru a face transferuri de la aeroport către orice destinație.

“Companiile de taximetrie care au contract cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă se vor retrage, de săptămâna viitoare, dacă nu va fi eliminată reclama care încurajează călătorii să apeleze la serviciile de transport în sistem UBER.

Suma pe care o plătim aeroportului este de circa 220.000 de euro anual, pentru a ne da dreptul să operăm în zona aeroportului”, se arată într-un comunicat transmis de Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Într-o reacție oficială, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), care administrează aeroportul, a anunţat că autoturismele care furnizează servicii de taximetrie în regim UBER nu au acces în zona de preluare a pasagerilor, iar zona de preluare a pasagerilor este rezervată exclusiv taxiurilor autorizate, accesul acestora fiind gratuit. ”CNAB nu percepe nicio taxă pentru activitatea de taximetrie la aeroport. Singurele sume încasate de la firmele de taximetrie afiliate la COTAR sunt cele aferente reclamei pe care acestea şi-o fac pe terminalele touchscreen din aeroport, respectiv 4.000 euro lunar”, se arată într-un comunicat.

Reprezentanţii CNAB susțin că firma nu are nicio relaţie contractuală cu UBER, iar spaţiul de reclamă este contractat de o agenţie media.

Relațiile tensionate dintre Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) și UBER nu sunt noi. La începutul acestei luni, când când se anunța un protest al transportatorilor în Piața Victoriei, organizat de COTAR, UBER profita de moment și reducea cu 50% tarifele. Luni, zeci de taximetrişti din Bucureşti au ieşit în stradă, în zonele aglomerate, nemulţumiţi de sistemul alternativ de transport, alegând să arunce cu ouă şi făină în maşinile care preluau clienţi prin intermediul acestei aplicaţii.

Nu este nici prima dată când UBER oferă curse gratuite celor care își creează un cont în aplicație. În aprilie 2015, când serviciul s-a lansat în București, utilizatorii au putut folosi codul „UBERBUCHAREST” pentru o cursă gratuită de maximum 30 de lei. Prin parteneriatul cu mai multe evenimente sau locuri publice, UBER obișnuiește să ofere în mod uzual clienților noi coduri pentru curse gratuite.

Potivit datelor oficiale de la UBER, aplicația are peste 120.000 de utilizatori doar în București și a fost deschisă de un milion de ori în ultimele două luni.