Confidenţialitate

Cum va arăta turismul în 2018?

Segmentul turistic continuă să înregistreze performanțe peste așteptări, depășind rezultatele economice globale.

Sosirile în sejururi sunt estimate să urce cu 3,7% anul viitor, iar cheltuielile asociate cu produsele turistice ar putea crește cu 4,1% față de 2017, în condițiile în care PIB-ul mondial este estimat să se dezvolte cu 3,5 procente.

Potrivit unui raport al companiei de cercetare Euromonitor Internațional, presiunea prețurilor va rămâne constanța pe termen scurt, din cauza incertitudinilor majore ale economiei mondiale.

Aceste incertitudini sunt generate în special de administrația Trump, Brexit, dar și de tensiunile regionale din întreagă lume, cu accent asupra situației din Coreea de Nord, Japonia și SUA.

Creșterea turismului a fost estimată să atingă 4,1% până la sfârșitul anului 2017, însă va scădea la 3,1% în acest an, din cauza escaladarii conflictelor globale, precum și a scăderii sensibile a acestui segment în China.

„În SUA se remarcă un grad crescut de volatilitate iar politicile noii administrații vor avea un impact negativ asupra sosirilor”, spune directorul departamentului Travel Research al Euromonitor Internațional, Caroline Bremner.

„În Europa, creșterile vor continuă să fie mai slabe, pe fondul intensificării atacurilor teroriste, însă vestea bună este că în Franța, care a suferit atrocități majore în ultima perioada, cifrele indică din nou o creștere a sosirilor. În ceea ce privește Marea Britanie, decizia de a părăși Uniunea Europeană a dus la o creștere puternică a turismului anul trecut, mulțumită deprecierii monedei, însă efectele sunt de scurtă durata. Estimările noastre arată că în perioada 2017-2022 creșterea turistică din insula va încetini la un maxim de 3%. În Orientul Mijlociu se înregistrează o etapă de invigorare, iar destinații precum Egiptul și Tunisia ar putea crește din nou. În ceea ce privește Asia, unul din factorii ingrijoratori, care vor afecta turismul, este interdicția de călătorie impusă de China asupra tuturor cetățenilor chinezi care doresc să viziteze Coreea de Sud. De altfel, acest lucru a înregistrat deja scăderi de 15% ale sosirilor”, adaugă Caroline Bremner.

Studiul Euromonitor arată că industria de travel va continua să crească iar companiile vor căuta noi surse pentru a încuraja acest trend, cum ar fi schimbarea fundamentală a comportamentului de consum post-criză financiară, care constă în creșterea interesului pentru experiențe turistice, în defavoarea lucrurilor materiale.

Trendul „Experience More“ a devenit un fenomen global, iar cheltuielile asociate cu experiențele turistice, de travel și foodservice sunt estimate să crească de la 5,8 trilioane dolari la 8 trilioane până în 2030.

Acest lucru se datorează așa-numitei generații „millenials“, dar și noilor tehnologii care permit introducerea de experiențe cu valoarea adăugată.

Studiul subliniază faptul că industria de travel va continua să fie condusă de două principale forțe, cazările pe de o parte și companiile aeriene pe de cealaltă.

Acestea vor continua să domine vânzările globale, ceea ce indică un grad de stabilitate al segmentului de călătorii.

Componentele tradiționale menționate mai sus vor înregistra creșteri anuale de peste 3,3%, totalizând vânzări de 1,2 trilioane dolari.

În același timp, companiile din domeniu sunt în căutare de noi surse de atracție, iar modele de afaceri precum închirierea de spații de cazare low-cost pe termen scurt vor reprezenta catalizatori, mai degrabă decât oportunități de canibalizare a pieței, contribuind la o echilibrare a prețurilor și la îndepărtarea presiunilor asociate cu creșterea costurilor.

În majoritatea țărilor, vânzările de pachete turistice online vor crește puternic anul viitor, estimează Euromonitor.

Totuși, multe dintre țările dezvoltate, care beneficiază de tehnologii digitale pentru rezervări online complete, vor atinge un plafon în acest segment.

Cel mai relevant este cazul Marii Britanii, care s-a apropiat deja de acest plafon încă din 2015: vânzările online de călătorii din această țară nu vor depăși 70% din piață totală de travel până în 2022, pe când achizițiile tradiționale din agenții vor acoperi restul de 30%.

În ciuda acestui fapt, în alte țări dezvoltate, precum Germania, vânzările online sunt estimate să crească puternic, pe fondul cererilor venite în special din China, Rusia și India.

De asemenea, categoria „luxury travel“ se dezvoltă datorită turiștilor care preferă să cheltuiască mai mult pentru a se caza în locații, stațiuni și branduri de lux, pe când segmentul „buget“, deși va rămâne popular, nu va aduce încasări la fel de importante.

Jucătorii din acest segment sunt în prezent puși în față unei provocări importante, și anume cererea din partea clienților pentru servicii premium, la un preț mai mic.

Astfel, tendința de premiumizare afectează punctul de preț, ceea ce înseamnă că segmentul de lux va trebui să aducă în mod constant îmbunătățiri care să depășească așteptările și cerințele consumatorilor.