Se știe că Black Friday nu înseamnă întotdeauna o reducere de preț. Și pentru că unele magazine au început déjà ofertele, Autoritatea Națională pentru protecția Consumatorului face pe pagina sa de Facebook câteva recomandări, pentru a nu ne lăsa păcăliți și pentru a știi dacă chiar beneficiem de un preț mai mic atunci când cumpărăm un produs.
O primă recomandare ar fi aceea de a consulta site-urile care afiseaza preturi comparative pentru acelasi produs. Apoi – să ne asigurămdacă chiar avem nevoie de produsul respectiv.
E bine sa faceți o lista cu produsele pe care vreți sa le cumparati si cu preturile actuale. Astfel, puteți compara singuri prețurile.
Verificati dacă acestea contin sau nu TVA sau costul de livrare
Va fi de ajutor și dacă citiți recenziile produselor pentru a vă asigura de calitatea produselor sau seriozitatea comerciantului.
Când plătiți online cu un card bancar, căutați în adresa de internet „https” și o pictogramă de lacăt în bara de adrese. Acestea semnalează că site-ul este conceput pentru a fi sigur.
O întrebare frecventă este aceea dacă, în perioada de Black Friday, putem renunta la achizitie, odată ce am plătit pentru un anumit produs?
In cazul magazinelor clasice, NU. Pentru online, în cel puțin 14 zile calendaristice puteți renunță la achiziție, fără a oferi vreun motiv și fără costuri suplimentare.
Dar, dacă vânzătorul nu trimite un curier pentru ridicarea produsului, va trebui să plătiți returul.
Foto: shutterstock