Confidenţialitate

Cum să alegi partenerul potrivit pentru soluții de business bazate pe AI / inteligență artificială (P)

Soluțiile integrate cu AI pot avea un impact semnificativ asupra diferitelor fluxuri de lucru ale unei companii, oferind beneficii care se pot observa chiar din primele săptămâni. Însă pentru ca aceste îmbunătățiri să poată genera așteptările proiectate, alegerea corectă a unui furnizor de soluții business bazate AI este vitală.

În acest context, sunt relevante o serie de criterii de care trebuie să ții cont, dacă vrei să identifici un astfel de partener în piață. Despre acestea, beneficiile utilizării unor soluții bazate pe AI, dar și despre alte informații importante, vorbim mai multe în cuprinsul acestui articol. Citește-l până la final pentru a ști ce trebuie să faci.

1. Soluții integrate cu AI-ul pentru business: beneficii

Cei care identifică un partener cu soluții AI adaptate unor nevoi de business clare, au parte de beneficii variate:

Automatizarea sarcinilor repetitive

Inteligența artificială pentru business poate automatiza sarcinile repetitive și consumatoare de timp, pentru ca angajații să se poată concentra pe activități mai importante. Diferite soluții, adaptate dinamicii unei afaceri, pot asigura: asistență în timp real clienților, automatizări ale proceselor de producție sau ale extragerilor de date din documente procesate.

Îmbunătățirea analizei datelor

AI-ul poate analiza volume mari de date, provenite din diverse surse pentru a identifica tendințe, modele și oportunități încă neexplorate. Această analiză avansată poate ajuta companiile să ia decizii mai bune cu privire la marketing, vânzări, operațiuni și dezvoltarea de produse.

Personalizarea experienței clienților

AI-ul poate fi utilizat pentru a oferi o experiență personalizată fiecărui client, contribuind astfel la procesul de fidelizare. De exemplu, recomandările generate pe baza inteligenței artificiale pot sugera produse sau servicii relevante pentru fiecare client, iar un chatbot poate oferi asistență personalizată în timp real.

Creșterea securității și combaterea fraudei

Soluțiile de business integrate cu AI pot fi utilizate pentru detectarea fraudelor și protejarea datelor sensibile. De exemplu, AI-ul poate fi utilizat pentru a identifica activități suspecte în rețelele IT și a implementa în timp real măsuri de securitate cibernetică, pentru a minimiza impactul efectelor.

2. Alegerea unui partener pentru implementări soluții cu AI

Identificarea în piață a unui astfel de furnizor de servicii IT este o decizie importantă, ce poate avea un impact semnificativ asupra succesului afacerii. Iată câțiva factori de care să ții cont:

Experiența sa în acest domeniu

Asigură-te că partenerul de business selectat are experiență în integrarea AI-ului cu diferite instrumente de lucru, esențiale pentru dinamica unei infrastructuri IT. Caută un furnizor de servicii care a mai colaborat cu entități din același domeniu de activitate, implementând cu succes astfel de soluții.

Capacitățile sale tehnice

Evaluează cu atenție capacitățile tehnice ale partenerului respectiv, pentru a te asigura că are resursele și expertiza necesare pentru a implementa soluțiile cu AI de care ai nevoie. Ia în considerare aspecte precum experiența cu diferite instrumente de lucru specifice, cunoștințele despre infrastructurile IT și abilitatea de a  dezvolta de la zero ecosisteme software performante.

Abordarea centrată pe client

Alege un partener care pune accent pe înțelegerea nevoilor tale specifice și pe furnizarea de soluții personalizate. Este ideal să fie receptiv la feedback și dedicat unei colaborări pe termen lung, pentru a obține împreună rezultate de durată și cu impact în piață.

Securitate și conformitate

Asigură-te că furnizorul respectiv de servicii IT integrate cu inteligența artificială respectă cele mai stricte standarde de securitate și conformitate. Verifică dacă are construit un plan de securitate cibernetică, pliat pe dinamica unei astfel de activități și esențial pentru siguranța datelor companiilor beneficiare.

Transparență în comunicarea avută

Alege un partener care comunică clar și eficient pe tot parcursul procesului, oferindu-ți premisele ideale pentru a afla în timp real informații despre statusul proiectului, costurile și riscurile aferente sau alte aspecte importante.

Suport de specialitate oferit 24/7

Asigură-te că partenerul oferă asistență tehnică de calitate după implementarea soluțiilor integrate cu AI-ul. De asemenea, trebuie să fie receptiv la solicitările tale punctuale și să ofere suport în timp real, în cazul apariției unor probleme.

3. Cum trebuie implementate corect soluțiile cu AI?

Implementarea cu succes a soluțiilor AI pentru dezvoltarea afacerilor necesită o abordare ce implică mai mulți pași cheie:

Definirea obiectivelor și nevoilor

Ce probleme încerci să rezolvi prin implementarea unor soluții integrate cu AI? Ce procese dorești să îmbunătățești la nivelul fluxurilor operaționale? Odată ce ai o perspectivă clară asupra acestor nevoi, poți înțelege mult mai bine importanța acestor soluții.

Implementarea propriu-zisă

Odată ce au fost identificate soluțiile cu AI oferite de partenerul selectat din piață, acesta vor fi integrate cu instrumentele de lucru cu care cei din echipă lucrează. Această etapă este una complexă și poate presupune o posibilă reconfigurare a elementelor hardware / software din organizație, instruirea utilizatorilor etc.

Testarea și monitorizarea

Este important să testezi alături de partener funcționalitatea și utilitatea soluțiilor AI, după implementare, pentru a te asigura că sunt conforme cu așteptările tale. De asemenea, modificările trebuie gestionate cu atenție, pentru a nu perturba fluxurile de lucru și a te asigura că cei din echipă se simt confortabil cu această tranziție.

Alegerea partenerului potrivit pentru soluții integrate cu AI pentru infrastructura IT necesită o evaluare amănunțită a factorilor menționați mai sus. Investind timp și efort în alegerea partenerului potrivit, cresc șansele de a obține un proiect de succes cu potențial real de dezvoltare în domeniul în care firma operează.