Alegerile de duminică sunt un exercițiu de creativitate și pentru multe branduri populare, care caută să încurajeze participarea la vot cu ajutorul unor meme, jocuri de cuvinte sau chiar oferte speciale pentru cei care arată ștampila de vot pe spatele cărții de identitate, indiferent de alegerea făcută la alegerile locale din această duminică.
Vopseaua este baza unora dintre cele mai viralizate reclame online din ultimele zile:
O bancă și-a adaptat comunicarea pentru ziua votului sub hashtagul #hailavot:
Un lanț de cafenele, prezent în București și Cluj Napoca , anunță că face cinste cu ”un espresso din partea casei, pe baza sticker-ului de pe spatele C.I. cu mențiunea Votat L.”
O terasă din București a ales să încurajeze exprimarea votului cu ajutorul unei glume legate de nota de plată – ”Dacă astăzi te prindem la terasă fără ștampilă pe buletin, îți umflăm nota. E clar că-ți place să fii furat”
Un importator și distribuitor de electronice a ales un mesaj mai subtil pentru a se promova și a încuraja votul
Un producător autohton de încălțămite transmite o serie de speranțe pentru perioada ce va urma alegerilor, ilustrând mesajele cu o fotografie sugestivă cu o groapă în asfalt: