Comercianții din majoritatea domeniilor, care pun pe piață de la alimente, la haine și echipamente auto s-au asigurat în ultima vreme că au mai mulți furnizori, din mai multe țări. Astfel, se evită noi lipsuri de pe rafturi. Ce schimbări au adus crizele din ultimii 3 ani – arată o analiză Euronews Europa.
Conflict, pandemie și explozia prețurilor la curent și gaze. A fost „o furtună perfectă”, care a adus recentele transformări privind lanțurile de aprovizionare – arată jurnaliștii emisiunii „The Exchange” de la Euronews.
Așadar, ar trebui să ne simțim anxioși sau optimiști în ceea ce privește capacitatea companiilor de a ne furniza produsele și serviciile pe care ne bazăm? Este întrebarea lansată de postul de televiziune.
Companiile au mai mulți furnizori care le livrează aceleași produse și „nu se bazează pe o singură sursă de aprovizionare sau pe o singură țară”.
Se reduce riscul ca un anumit produs să dispară brusc ori să lipsească o vreme – așa-numitele „șocuri ale aprovizionării”, arată Ranjeev Menon, directorul executiv al unei firme-lider în logistică și lanțuri de aprovizionare cu sediul în Qatar.
După 3 ani grei, companiile s-au văzut nevoite să-și regândească strategiile și să investească în noile tehnologii. Comenzile se fac mai ușor, livrările asemenea.
Utilizarea sistemelor de înaltă tehnologie pentru a economisi spațiu și timp – inclusiv pentru gestionarea depozitelor – a devenit acum o afacere de mai multe miliarde de euro.
Sursa foto: Unsplash