Controversa privind vînzarea într-o licitație publică a unor obiecte care i-ar fi aparţinut compozitorului George Enescu scoate la iveală probleme legate de gestionarea patrimoniului naţional.
Până când ancheta autorităților va stabili provenienţa obiectelor și dacă acestea pot fi înstrăinate, fosta directoare a Muzeului Enescu din Capitala, Laura Manolache, declară în exclusivitate pentru Europa FM că, în 2006, când a preluat conducerea Muzeului, o bună parte din patrimoniu nu era inventariată.
Mai mult, spune Laura Manolache, indiferent de calea prin care obiectele care i-au aparţinut lui George Enescu au ajuns în posesia unei case de licitaţie, acestea ar trebui să revină în patrimoniul naţional.
Tot ce i-a aparţinut lui George Enescu a fost donat statului român prin Muzeul Enescu. La schimb, statul a plătit văduvei muzicianului o rentă viageră. Numai că, în 2006, când a venit la conducerea muzeului, muzicologul Laura Manolache a constatat că nu toate obiectele se regăseau în inventar.
Casa de licitaţii Historic susţine că manuscrisele şi vioara lui Enescu ar aparţine aşa numitului Fond Drăghici.
Romeo Drăghici a fost avocat, prieten şi secretar personal al lui Enescu. Tot el este fondatorul şi primul director al Muzeului Enescu, dar şi legatarul său testamentar.
Muzicologul Laura Manolache spune că nu a existat un Fond Drăghici, ci doar patrimoniul Muzeului George Enescu.
Obiectele scoase la licitaţie sunt manuscrisul operei Oedip şi o vioară pe care George Enescu a primit-o de la casa Regală.
Potrivit muzicologului Laura Manolache, Licitaţia ar trebui oprită, iar situaţia clarificată:
Organizatorul Festivalului Internaţional George Enescu cere Ministerului de Interne să verifice legalitatea licitaţiei şi provenienţa obiectelor.
Şi şi Ministerul Culturii face propria investigaţie. Directorul Casei de Licitaţii Historic a negat existenţa unor nereguli.