Comandat de Regele Ferdinand în anii ’20, Trenul Regal al României a fost construit la Uzinele Ernesto Breda din Italia. A intrat în serviciul Casei Regale a României în 1928.
Din garniturile originale ale Trenului Regal, astăzi mai sunt conservate doar cinci vagoane, între care cele mai importante sunt Dormitorul Regal, Vagonul Salon şi Dormitorul Demnitarilor, toate fiind martore la scrierea istoriei României.
Folosit ca tren prezidenţial până în 1977, Trenul Regal a fost restaurat în 2003 la Atelierele Griviţa, elementele originale fiind conservate în proporţie de peste 80%. Impresionează corpurile de iluminat fabricate la manufacturile din Murano, furnirurile originale din mahon, santal, nuc şi trandafir şi mobilierul tapiţat cu piele de Cordoba, toate originale.
Profitând de prezența Trenului Regal în Gara de Nord din București, fotograful Octav Drgăgan vă poartă într-un tur în interiorul acestuia.
Trenul Regal al României a fost comandat de Regele Ferdinand I al României în anul 1926 la uzinele Ernesto Breda Construzioni Meccaniche din Milano. Garnitura a fost livrată în 1928, la un an după moartea Regelui Ferdinand.