Artistul milanez Biancoshock a transpus în viaţa reală a localităţii Civitacampomarano, care are o populaţie de 400 de locuitori şi unde nu există conexiune la internet, aplicaţii şi pagini web, precum Twitter, Google şi YouTube, care au schimbat societatea în ultimii ani.
În localitatea din sudul Italiei, artistul a amplasat diverse semne pe străzi şi în localuri, pentru a demonstra că aceste funcţii virtuale au existat dintotdeauna în viaţa oamenilor, într-o altă formă.
”Obiectivul acestui experiement era să arăt că aplicaţiile virtuale – pe care cei mai mulţi oameni le consideră esenţiale pentru viaţa cotidiană – au existat întotdeauna într-o altă formă în cultura populară şi au permis familiilor şi persoanelor să creeze legături, schimburi culturale, aflându-se în baruri sau pe străzile satului”, a explicat Biancoshock pentru ziarul El Pais.
Biancoshock spune că ideea i-a fost dată de directorul artistic al festivalului CVTA, Alice Pasquinie, care i-a spus povestea satului italian, bogat în tradiţii folclorice, unde nu există conexiune la internet. ”Aşa am început să mă gândesc la ceva care să fie suficient de puternic şi specific acestui loc”, a mai spus artistul.
Artistul, cunoscut pentru proiectele sale fotografice şi intervenţiile în diverse colţuri ale lumii, a afirmat că locuitorii localităţii au fost încântaţi să facă parte din proiect, inaugurat cu ocazia festivalului stradal CVTA.
Foto: biancoshock.com