În plin sezon al concediilor, zeci de zboruri ale companiei TAROM au fost anulate. Vorbim despre curse către și dinspre Paris, Madrid, Budapesta, Cairo, dar și curse interne către Oradea și Iași. Mai mulți piloți și copiloți s-au declarat inapți de zbor, precizează compania aeriană. TAROM anunță că în continuare caută soluții de rerutare a celor care așteaptă pe aeroportul Otopeni, unii dintre ei, de mai bine de 12 ore.
Potrivit sindicaliștilor TAROM, compania aeriană e obligată să asigure un echipaj de rezervă pentru astfel de situații, însă a rămas cu personal puțin din cauza ultimelor restructurări și a salariilor pe care le oferă. Florentina Mihăiță a vorbit cu reprezentanții TAROM.
Alexandru Anghel, purtător de cuvânt al TAROM: Peste 20 de piloți s-au declarat inapți de zbor
„La miezul nopții am anunțat primele trei curse – Cairo, Aman și Beyrut – care au fost anulate. Circa 20, 20 și ceva de piloți și comandanți s-au declarat inapți de zbor”, spune Alexandru Anghel, purtător de cuvânt al TAROM.
Sunt zeci de curse aeriene anulate în prezent către și dinspre Paris, Amsterdam, Madrid, Frankfurt, Sofia, Budapesta, Istanbul precum și curse interne care asigură legătura între Otopeni și Oradea sau Iași. Români și străini, mulți însoțiți de copii, au dormit pe jos la aeroport, iar unii dintre ei au povestit la postul public de televiziune că au așteptat de la 5 dimineața să urce în avion, dar nu au primit nicio informație.
Jurnalist: „V-au oferit cei de la TAROM o altă variantă de zbor?”
Client TAROM: „O listă cu șase numere de telefon la care nu răspunde nimeni”.
Alexandru Anghel, purtător de cuvânt al TAROM: Se caută soluții
„Se caută soluții fie de rerutare astăzi sau în zilele următoare sau de acomodare. Îi îndemnăm să se îndrepte fie către agenție, dacă au cumpărat biletul din agenție, fie către TAROM, să sune la call-center, astfel încât ei să găsească o soluție”, a transmis Alexandru Anghel, purtător de cuvânt al TAROM.
În urma ultimei restructurări, din aproape 1900 de angajați, TAROM a rămas cu doar 1100 și 12 avioane față de 29 în 2020, iar piloții sunt puțini, obosiți și nemulțumiți de salarii, spune la Europa FM, președintele Sindicatului Unit TAROM, Narcis Pașcu.
Narcis Pașcu, președintele Sindicatului Unit TAROM: „Dacă la TAROM un pilot comandant are în jur de 5000 de euro salariul, la WizzAir același comandant va fi plătit cu 10.000 de euro”
„Este o lipsă teribilă de piloți. Este o lipsă teribilă de mecanici. Nu este decât, pur și simplu, o situație cauzată de stresul datorat de această îndelungă restructurare. Anul acesta au plecat 31 de piloți și vreo 60 de mecanici. Vă dați seama că prin aceste plecări nu mai există posibilitatea ca TAROM să aibă acea rezervă de personal, fiindcă nu-i plătește. Dacă la TAROM un pilot- comandant are în jur de 5000 de euro salariul, la WizzAir același comandant va fi plătit cu 10.000 de euro”, a explicat președintele Sindicatului Unit TAROM, Narcis Pașcu.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a cerut conducerii TAROM să găsească urgent soluții și să vină cu un plan eficient de restructurare, prin care să asigure capacitatea operativă a TAROM.
De 16 ani la rând, compania înregistrează pierderi financiare.
Sursa foto: Inquam Photos / Ovidiu Micsik