Criza de componente electronice se vede și în producția auto din România: în primele 10 luni din acest an au fost produse, în cele două uzine din țară, cu 23.000 mai puține mașini, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut.
„Motivul principal este lipsa de componente electronice. Ambele uzine s-au confruntat cu această lipsă de componente electronice; furnizorii de ansambluri electronice nu au mai putut livra aceste ansambluri la timp astfel încât s-a ajuns la oprirea producției și la redimensionarea producției în funcție de fluxul de livrări”, a sus Adrian Sandu, secretar general la Asociația Constructorilor de Automobile din România, la Europa FM.
Iar această criză întârzie și livrările de mașini. Sunt clienți care așteaptă și 10 luni pentru a primi mașina comandată.
„Sunt constructori care dau prioritate anumitor modele la fabricație, dat fiind faptul că au un flux mai apropiat de așteptările lor pentru modelul respectiv”, a spus Adrian Sandu la Europa FM.
Întrebat de Europa FM despre situația vânzărilor din România, anul 2021, Adrian Sandu a spus că: „Din păcate, s-au menținut la același nivel ca și anul trecut. Ne așteptam la o creștere anul acesta, dar din cauza pandemiei, dar și din cauza lipsei de componente electronice, ne confruntăm cu probleme în producție, dar și cu probleme la livrare. Termenele de livrare au crescut, astfel au fost impactate și vânzările”.
Sursa foto: Unsplash / Ivana Cajina
Citește și: Compania de drumuri, amendată după carambolul de pe DN15