Acesta spune că destinul ministerului este de a oferi asistenţă pentru proiecte private de dezvoltare, nu doar pentru instituţiile statului:
„Sunt nemulțumit pentru că am făcut o analiză pe cum am folosit banii de asistență tehnică din programul operațional, 100% aproape au mers către instituții de stat. Intenționez să schimb focusul, să mergem spre pregătirea, spre ajutorarea privaților să dezvolte proiecte și spre ajutorarea autorităților locale și regionale.”
Parlamentarii din comisia de audiere au vrut să afle de la viitorul ministru cum se va dezvolta sistemul de infrastructură din România. Toată lumea trebuie să facă eforturi pentru a convinge Comisia Europeană să primim bani pentru autostrăzi, spune Cristian Ghinea:
„Vom urma masterplanul general de transporturi pe care l-am adoptat în 2016. Va fi însă un efort pe care să-l facem împreună și Guvernul și Parlamentul și Președinția României pentru a convinge Comisia Europeană, la modul în care interpretăm natura acestor proiecte, m-aș referi. Indiferent de ce alocări facem noi, dacă nu avem proiectele va fi degeaba.”
Eliminarea riscului ca România să piardă 2 miliarde de euro din fonduri europene este prioritatea viitorului ministru al Fondurilor Europene, Cristian Ghinea.
Este vorba despre bani alocați României de Comisia Europeană în exercițiul financiar care tocmai se încheie, spune Ghinea:â
„Pentru anul viitor este un risc de 2 miliarde pe care sper să-l reducem. Practic, este un sistem destul de nefericit acesta, în care tragem de proiecte, vreau să schimb viziunea acestui minister. Trebuie să investim în viziunea de proiecte de la an la an, astfel încât să avem pe țeavă un portofoliu masiv, dezangajarea este un sindrom al faptului că nu există proiecte la timp și apoi le căutăm, tragem de ele.”