Cumpărătorii americani au revenit în forță în mai, alimentând o creștere record, de 17,7%, a cheltuielilor în vânzarea cu amănuntul, față de luna precedentă, după scăderile majore din lunile anterioare, în perioada de restricții impuse de criza coronavirusului, relatează BBC.
Chiar dacă cheltuielile sunt în continuare în scădere, cu aproximativ 6% față de perioada similară a anului trecut, iar unele sectoare, cum ar fi magazinele de îmbrăcăminte, au înregistrat scăderi mult mai puternice, creșterea a sporit speranțele că redresarea economică va fi mai rapidă decât s-a prevăzut.
Luna trecută, angajatorii americani au adăugat, de asemenea, 2,5 milioane de locuri de muncă, o surpriză, iar rata șomajului a scăzut la 13,3%.
Capital Economics a declarat că acum se așteaptă ca SUA săscadă cu o rată anuală de 30% în cele trei luni până în iulie, comparativ cu estimările anterioare de peste 40%.
Companiile online au beneficiat cel mai mult de evoluția cheltuielilor, vânzările crescând cu peste 30% pe parcursul anului. Magazinele de materiale de construcții și de grădină au câștigat un plus de 16,4%.
Cu toate acestea, vânzările la magazinele de îmbrăcăminte au rămas cu peste 60% mai mici, în timp ce cheltuielile în restaurante și baruri au scăzut cu aproape 40%.