Confidenţialitate

Crește numărul autovehiculelor adaptate pentru pasagerii cu dizabilități

În România, în anul 2017 au fost înregistrate peste 1700 de autovehicule adaptate în scopul conducerii de către persoanele cu dizabilități și/sau modificate în scopul preluării și tranportării pasagerilor cu dizabilități. Cifra a crescut de 4,7 ori față de anul 2012.

La nivel național, numărul șoferilor cu dizabilități care au solicitat modificări ale autovehiculelor proprietate personală a crescut de la 301 în 2012, la 430 în 2017. O creștere progresivă s-a înregistrat și pentru autovehiculele adaptate pentru pasagerii cu dizabilități, de la 61 în 2012, la 1288 în 2017. Numărul total de autovehicule adaptate pentru șoferi și pasageri cu dizabilități a fost în 2012 de 362, iar în 2017 de 1718. Datele au fost oferite de Registrul Auto Român, în urma unei solicitări înaintate de Fundația Motivation România, și se referă la perioada ianuarie – octombrie 2017.

”În cadrul programelor de recuperare activă și instruire pentru viață independentă dezvoltate de Fundația Motivation România, încurajăm utilizatorii de scaune rulante să participe cât mai mult la viața comunității și la diferite activități care îi interesează. Inspirați de experiența instructorilor noștri, un număr din ce în ce mai mare de utilizatori de scaune rulante sau însoțitori pentru persoane cu dizabilități apelează la serviciile centrelor autorizate pentru a adapta propriile autovehicule la nevoile specifice fiecărui tip de dizabilitate. Dintre aceștia, peste 430 de șoferi sunt persoane cu dizabilități. Acest lucru înseamnă că aceste persoane sunt independente și active, merg singure la cumpărături, la locul de muncă sau în vacanță. Sperăm ca numărul persoanelor cu dizabilități care obțin statutul de șoferi să crească de la an la an, iar acest lucru să devină o normalitate și la noi în țară,” a declarat Cristian Ispas, Director General al Fundației Motivation România.

În luna noiembrie 2017, Fundația Motivation România a lansat campania ”#PeBune?”ce are drept scop eliberarea locurilor de parcare destinate persoanelor cu dizabilități din cadrul magazinelor cu produse de uz larg. Campania se adresează șoferilor cu și fără dizabilități, precum și publicului larg și transmite un mesaj de încurajare a respectării drepturilor persoanelor cu dizabilități din România.

Pentru început, campania se desfășoară în peste 250 de magazine la nivel național datorită implicării partenerilor Mega Image, Dedeman și Praktiker. Aceștia distribuie pliante informative și autocolante pentru cei care doresc să susțină campania și marchează locurile de parcare destinate persoanelor cu dizabilități cu mesajele campaniei. Partener media al campaniei este Europa FM.

Ideea campaniei ”#PeBune?” a fost conturată în cadrul proiectului ”8 ore peste program pentru o cauză bună” al Fundației Comunitare București, care a adus împreună pentru o întâlnire de lucru specialiști din mai multe arii profesionale și ONG-uri.