Aglomerație mare la vama Calafat, unde s-au format cozi uriașe, încă de la primele ore ale dimineții.
La ieșirea din țară, timpul de așteptare a ajuns la 5 ore pentru șoferii de camioane – ne-a spus Giulia Ștefania Băzăvan, purtătoarea de cuvânt a Poliției de Frontieră Calafat.
‘‘La granița cu Bulgaria, cel mai intens trafic este prin PTF Calafat, unde se lucrează pe sensul de ieșire din țară la specificul de autocamioane pe câte 3 artere de control și înregistrăm timpi ridicați de așteptare, de câte 300 de minute, iar la autoturisme, tot pe sensul de ieșire din țară, înregistrăm un timp de așteptare de 30 de minute. La intrarea în țară, la autoturisme, tot un timp de așteptare de 30 de minute, în schimb la autocamioane, înregistrăm un timp de așteptare de 70 de minute”, a spus inspectorul de poliție Giulia Băzăvan.
Restricțiile de circulație impuse de lucrările de la Podul Giurgiu-Ruse, dar și închiderea traficului pe Valea Oltului i-au făcut pe șoferi să aleagă vama Calafat. Conducătorii auto sunt sfătuiți să se orienteze și către alte puncte de trecere a frontierei.
”Pe raza județului Dolj, pot folosi punctul de trecere a frontierei Bechet, pe raza județului Teleorman, Zimnicea și Turnu Măgurele, pe raza județului Călărași, PTF Călărași, iar pe raza județului Constanța: Vama Veche, Ostrov, Negru Vodă, PTF Lipnița și Dobromir. Bineînțeles, și pe raza județului Giurgiu, PTF Giurgiu, dar după cum știți există anumite restricții de trafic ca urmare a lucrărilor de pe podul Giurgiu-Ruse. Acolo, mare parte din traficul de marfă și mai ales turiștii români din ea zona respectivă aleg să folosească această rută (n.r. Calafat) pentru a ajunge în Bulgaria, Grecia sau Turcia”, a precizat Giulia Băzăvan.
IPJ Dolj a anunțat că în zona Calafat se lucrează cu personal suplimentare și mai mulți polițiști se ocupă de dirijarea traficului și prevenirea accidentelor.
(Foto: Arhivă)