Agenția Naționalã de Administare Fiscalã recomandã contribuabililor, și în perioada decretãrii stãrii de alertã, interacțiunea la distanțã cu unitãțile fiscale.
ANAF anunță că în clădirile administrațiilor fiscale, atât angajații, cât și contribuabilii trebuie să respecte anumite reguli:
– se vor prelucra, și în perioada stãrii de alertã, informațiile și mãsurile de protecție pentru prevenirea infectãrii cu noul Coronavirus SARS-CoV 2, cu toții angajații;
– angajații vor purta, în mod obligatoriu, mãști de protecție (medicale/non-medicale), mâinile vor fi igienizate ori de câte ori este nevoie;
– sunt monitorizate stocurile de materiale de protecție la nivelul tuturor structurilor ANAF, fiind alimentate permanent;
– temperatura angajaților va fi mãsuratã zilnic, la începerea programului de lucru;
– sunt amplasate covoare dezinfectante la intrarea în fiecare unitate fiscalã și dispensere cu substanțe dezinfectante;
– punctele de acces în unitãțile fiscale sunt dotate cu mãști pentru vizitatori și soluții pentru dezinfectarea mâinilor;
– spațiile și suprafețele intens utilizate vor fi dezinfectate de mai multe ori pe zi, iar suprafețele de lucru vor fi dezinfectate periodic;
– se menține programul de lucru decalat pentru evitarea aglomerãrilor la intrarea/ieșirea din incinta unitãților fiscale și pentru limitarea numãrului de angajați prezenți în același timp, în aceeași incintã;
– toate ședintele, întâlnirile cu participare extinsã se realizeazã în sistem video conferințã, iar delegațiile/deplasãrile angajaților sunt suspendate în perioada urmãtoare;
– se va asigura o distanțã de minimum 1,5 m între angajații care lucreazã la birouri, orientate fațã-spate sau spate-spate;
– se va efectua sãptãmânal nebulizarea încãperilor climatizate cu recircularea aerului și se va efectua dezinfecția instalației de climatizare conform instrucțiunilor producãtorului;
– se menține munca la domiciliu pentru salariații care își pot desfãșura activitatea la distanțã, iar procesul de dotare a angajaților cu laptopuri/tablete va continua, în vederea creșterii procentului personalului care desfãșoarã activitãți la distanțã;
– la intrarea în toate sediile este afișat, în continuare, materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanțã cu ANAF;
– se va extinde utilizarea semnãturilor digitale, la nivelul aparatului propriu și al structurilor teritoriale ale ANAF;
– procesul de digitalizare a instituției este accelerat, în vederea extinderii capacitãții de furnizare online a serviciilor ANAF;
– vor fi înființate, temporar, camere de primire destinate vizitatorilor;
– ghișeele/casieriile vor fi protejate cu plãci de plexiglas;
– vor fi organizate sensuri unice de intrare / ieșire a contribuabilor;
– este limitat, și pe perioada stãrii de alertã, accesul în cadrul spațiilor destinate contribuabililor, astfel încât sã se evite crearea de cozi/aglomerație, stabilindu-se o distanțã de cel puțin 1,5 m între persoane.