Coşmarul telefoanelor la DSP – aşa poate fi numită încercarea oricărui suspect de COVID-19 de a afla dacă este infectat sau nu şi ce are de făcut în continuare.
De asemenea, orice persoană care a intrat în contact cu un bolnav de COVID-19, trebuie să anunţe la Direcţia de Sănătate Publică. La fel şi cei care intră sau ies în izolare sau carantină.
Transformate în centrale telefonice unde se răspunde foarte greu, DSP-urile sunt depăşite de situaţie. Cu personal puţin şi dotare insuficientă, cu directori demişi sau demisionari. Care ar putea fi soluţia? Poate o aplicaţie prin care fiecare pacient să afle rezultatul testului on line, după cum spune, la Europa FM, Răzvan Cherecheș, profesor de sănătate publică la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj Napoca.
Liliana Nicolae explică:
Direcţia de Sănătate Publică Bucureşti promite în următoarele zile o soluţie pentru deblocarea liniilor telefonice ale direcţiilor asaltate de apeluri ale bolnavilor sau suspecţilor de COVID-19.
Florentina Iacobi, director medical adjunct al DSP București, a declarat pentru Europa FM că, în aceste zile, se lucrează împreună cu specialişti ai Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.