Se ridică, din nou, cortina pentru Festivalul Internaţional de Teatru Interferenţe, ediția a 4-a, un eveniment care se organizează o dată la doi ani, din 2007 încoace.
‘Mărturiile corpului’ este tema ediției din acest an, a anunțat directorul evenimentului, Tompa Gabor – AUDIO. Spectacolele participante au fost selectate în funcție de această temă.
Deschiderea oficială este progamată miercuri, 26 noiembrie, de la ora 19.30.
La Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca vor fi prezentate 20 de spectacole aduse din Germania, Israel, Franţa, Anglia, Italia, Serbia, Mexic, Croaţia, Olanda, Coreea de Sud, Polonia, Ungaria.
Între spectacolele invitate din România se află ‘Însemnările unui nebun’, în regia lui Felix Alexa. Protagonist este Marius Manole, acompaniat de violonistul Alexander Bălănescu –AUDIO.
Teatrul Nottara din București este reprezentat în festivalul clujean cu ‘Noul locatar’, de Eugen Ionescu, în regia lui Tompa Gabor. Un spectacol prezentat la EuropaFM de Marinela Țepuș, managerul teatrului Nottara – AUDIO.
Revenind la tema festivalului – ‘Mărturiile corpului’ – spectatorii sunt invitați să surprindă în fotografii diverse poveşti ale corpurilor umane și să le trimită către pagina de Facebook a festivalului. Apoi, cu fotografiile primite, organizatorii vor deschide o expoziție. Cea mai frumoasă fotografie va fi, evident, premiată…
______________________________________________________
‘ HENRIK IBSEN: UN DUȘMAN AL POPORULUI’ / Regia: Thomas Ostermeier
2h30′ fără pauză / 26 noiembrie 20.00 – Sala Mare / 27 noiembrie 20.00 – Sala Mare
Dr. Stockmann descoperă că izvorul cu apă de băut și pentru băi este infestat cu microorganisme patogene, din cauza unei deversări industriale. Stockmann vrea să-și publice concluziile în ziarul local și cere consiliului orășenesc să schimbe traseul conductelor. Jurnaliști și cetățeni influenți îi promit sprijinul. Însă fratele său, Peter, primarul, se arată îngrijorat: prosperitatea economică a stațiunii balneare va fi amenințată. Subit, sprijinul dat lui Stockmann începe să dispară. Asupra planurilor se aşterne umbra îndoielii și se încearcă mușamalizarea problemei cu apa contaminată. Dar Stockmann pledează în continuare pentru transparență și discutarea publică a chestiunii. Pentru el problema nu mai e de mult cea a băilor poluate, ci una a întregii societăți. Drama lui Ibsen pendulează între onestitate și fanatism. În ce măsură este posibilă transparența într-o lume ‘comercială’?