Corpul de Control al premierului a sesizat DNA dupa ce a descoperit mai multe nereguli la CFR Călători.
A fost verificata activitatea companiei în perioada 1 ianuarie 2017 – 31 decembrie 2019, prilej cu care au iesit la iveala probleme legate de numirea managerilor, contracte păguboase și investiții nerealizate.
Societatea a fost administrata fara ca membrii ca sa aiba obiective și criterii de performanță de indeplinit si fara ca eficienta activității administratorilor sa fie evaluata.
Drept exemplu de prost management este dat un contract pentru revizia a 12 automotoare, a carui valoare a fost majorata prin mai multe acte adiționale.
La fel s-a intimplat si cu durata contractului, prelungita de doua ori.
In acest caz, CFR Calatori a platit integral reparatia a jumatate dintre automotoare, deși prestatorul nu a respectat termenele si a refuzat sa recunoasca si sa plateasca penalitati. Asta pentru ca, in contract, CFR Calatori nu a condiționat plata facturilor de respectarea termenelor de execuție.
Probleme au fost si in cazul contractelor de salubrizare.
Preturile stabilite prin contractual cu CFR Calatori au fost ajustate ulterior in mod nejustificat prin încheierea unor acte adiționale.
In ceea ce priveste investitiile, în 2017 nu s-a facut nici o reparatie sau achizitie de vagoane si locomotive, iar în ultimii 2 ani astfel de modernizari s-au facut doar parțial.
Raportul Corpului de control arata si din ce cauza: CFR Călători a avut putini bani din surse proprii si pierderi neacoperite din anii anteriori. Iar finanțarea de la bugetul de stat a investițiilor CFR Călători este limitată de respectarea normelor europene privind ajutorul de stat.