Confidenţialitate

Corina Atanasiu, FePAL: „Nimic din planul acela de măsuri propuse de Ministerul Educației nu e o noutate pentru sistem” | AUDIO

Corina Atanasiu, din partea Federației Părinților și Aparținătorilor Legali din România (FePAL), a fost invitata lui Marcel Bartic în emisiunea „Academia Europa FM”. Evaluarea națională, subiectul cel mai important al săptămânii, luând în considerare că de marți elevii încep să susțină examenele naționale. „Pentru copii nu este o veste deloc bună că au ajuns până aici și nu sunt capabili sau nu sunt pregătiți de școală sau nu sunt sprijiniți de școală să treacă cu bine acest examen major și util din viața lor. Este trist că continuăm să pierdem copii și între clasele a VIII-a și a IX-a”, a spus Corina Atanasiu la Europa FM. Aceasta a mai subliniat că „1 din 3 copii care intră în școală nu mai termină învățământul obligatoriu”.

Corina Atanasiu: Este uimitor cum Ministerul Educației adoptă un pachet de măsuri și nu urmărește implementarea măsurilor în teritoriu

Marcel Bartic: Până să vedem cât de pregătiți sunt copiii pentru examenele naționale, să știți că mă uitam la stadiul pregătirilor și conform unui articol publicat azi de jurnaliștii de la Edupedu, aproape 16.000 de copii înscriși în clasa a VIII-a nu au mai terminat clasa sau nu s-au mai înscris la evaluarea națională – undeva la 9% din totalul elevilor care ar fi trebuit să susțină acest examene s-au pierdut pe drum. Cine este respinsabil pentru acest lucru și ce credeți că se va întâmpla cu acești copii?

Corina Atanasiu: „Pentru mine este absolut uimitor și pentru colegii mei, părinții din Federația Părinților și Aparținătorilor Legali din România, este absolut uimitor cum după ce a trecut legea și a intrat în vigoare legea aceea supranumită Fenomenul Brăila încă mai avem situații de genul acesta.

Anul acesta numărul de copii care nu s-au înscris la evaluarea națională este mai mare și tendința este în creștere, cu toate că Ministerul Educației prin vocea cea mai înaltă prin vocea ministrei Educației a venit cu un plan de vreo câteva puncte, cred că 10-15 puncte, prin care această tendință să fie redusă. Și iată că avem unul din zece copii care nu se regăsește înscris la evaluarea națională.

În continuare primim mesaje de tipul <<A, dar nu au vrut copiii să participe>>. Nu! Copiii aceia trebuie înscriși automat – așa spune legea. Dacă nu se prezintă nu se prezintă, dar ei trebuie să fie înscriși automat.

Mai mult decât atât, nu cred că chiar 10% din populația școlară nu are mediile încheiate la clasa a VIII-a sau se află în risc de repetență. Este cred că uimitor pentru noi că Ministerul nu numai că după adoptă un pachet de măsuri nu urmărește implementarea acestor măsuri în teritoriu, dar condițiile în care se desfășoară examenele zilele acestea și din punct de vedere al logisticii organizării acestora lasă de dorit”.

Corina Atanasiu: „Nimic din planul acela de măsuri propuse de Ministerul Eduației nu e o noutate pentru sistem”

Marcel Bartic: Ministerul propune ca directorii să facă asistențe la ore. Să facă activități metodice și cercuri pedagogice. Cu alte cuvinte, prin care să insiste pe conținuturile pe care le stăpânesc un pic mai puțin copiii. Școlile să identifice nevoile de formare a cadrelor didactice – adică cu 3 luni înainte școlile trebuie să identifice ce nu știu să facă bine profesorii. Încerc și eu să-mi dau seama, ori măsurile nu sunt neapărat ce trebuie ori nu au fost puse bine în aplicare. Cum apreciați impactul asupra copiilor?

Corina Atanasiu: „Aș vrea să vă spun altceva la început: dacă le traduceți cumva în cuvinte mai simple o să vedeți că ce scrie acolo este la fișa postului directorului instituției sau a profesorilor. Deci nimic din planul acela de măsuri propuse de Ministerul Eduației nu e o noutate pentru sistem, numai că lucrurile nu au fost făcute și nu au fost făcute sistematic și atunci când trebuia. Acum în trei luni de zile ar fi trebuit să facem minuni, să scoată fiecare director de școală bagheta magică și să se întâmple o minune în fiecare școală astfel încât copiilor acelora să li se vadă lacunele, să poată să recupereze, să aibă timp suficient să recupereze. Este foarte interesant că venim cu titluri de presă, dar problema este că lucrurile acelea trebuiau făcute din vreme și nu acum în buza examenelor”. 

Corina Atanasiu: „1 din 3 copii care intră în școală nu mai termină învățământul obligatoriu”

Corina Atanasiu: „Pentru copii, nu este o veste deloc bună că au ajuns până aici și nu sunt capabili sau nu sunt pregătiți de școală sau nu sunt sprijiniți de școală să treacă cu bine acest examen major și util din viața lor. Este trist că continuăm să pierdem copii și între clasele a VIII-a și a IX-a. Avem o mare problemă în România cu abandonul școlar. Se vorbește încă prea puțin despre abandonul școlar în România: 1 din 3 copii care intră în școală nu mai termină învățământul obligatoriu și mai mult decât atât cea mai mare încercare la trecerea de la gimnaziu către liceu”.

Ascultă aici întreaga emisiune „Academia Europa FM”

EMBED CODE Copiază codul de mai jos pentru a adăuga acest clip audio pe site-ul tău.

Sursa foto: Shutterstock

Citește și: Cum îi pot atrage profesorii pe elevi în parcursul educațional? Zeno Daniel Șuștac: „Să mergem înspre zona unui partenertiat educațional” | VIDEO